پاشینیان به دنبال دیدار با اردوغان

پاشینیان به دنبال دیدار با اردوغان
يکشنبه 28 شهريور 1400 - 17:47

رسانه‌ها از تلاش‌های نخست وزیر ارمنستان برای ملاقات با رئیس جمهمور ترکیه جهت خاتمه دادن به تنش‌های دیرینه خبر دادند.

العالم - آسیا

رسانه‌ها روز یکشنبه از تلاش نخست وزیر ارمنستان در برگزاری یک نشست محرمانه با رئیس جمهور ترکیه در روزهای آتی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری «ترند نیوز» «نیکل پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان از «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه خواسته تا ملاقاتی محرمانه با وی برقرار کند. رئیس جمهور ترکیه در یک نشست مطبوعاتی قبل از سفرش به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد این سخنان را بیان داشت.

اردوغان در این زمینه گفت: «نخست وزیر گرجستان پیشنهاد نخست وزیر ارمنستان برای دیدار را به من اعلام کرد. با این حال، برای این منظور ، ارمنستان باید گام‌های مثبتی بردارد. اگر این دیدار صورت گیرد، ترکیه آماده برقراری روابط دیپلماتیک است.»

نخست وزیر ارمنستان چندی قبل نیز در جلسه هیات دولت گفت که ارمنستان آماده عادی سازی روابط با ترکیه است. نخست‌وزیر ارمنستان گفت که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه به طور آشکار درباره احتمال عادی‌سازی روابط با ارمنستان اظهار نظر کرده است.

نخست وزیر ارمنستان افزود: «در این سخنان، ما فرصتی را برای بحث درباره عادی سازی روابط ارمنستان و ترکیه، احیای ارتباطات جاده‌ای و ریلی می‌بینیم. ما آماده چنین گفت‌وگویی هستیم که می‌تواند زمینه گسترده‌تری را ایجاد کند.»

وی خاطرنشان کرد که روسیه آمادگی خود را برای کمک به این روند اعلام کرد واتحادیه اروپا، به ویژه فرانسه و ایالات متحده نیز به این روند علاقه‌مند هستند.

روابط دیپلماتیک ارمنستان و ترکیه به دلیل اشغال 20 درصد از سرزمین‌های جمهوری آذربایجان از جمله منطقه قره باغ و هفت ناحیه اطراف توسط ارمنستان در اولین جنگ قره باغ در دهه 1990 به وخامت گرایید.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها