صنعاء: آماده صلح عادلانه و شرافتمندانه برای ملت یمن هستیم

صنعاء: آماده صلح عادلانه و شرافتمندانه برای ملت یمن هستیم
سه شنبه 30 شهريور 1400 - 20:17

وزیر امور خارجه یمن با تأکید بر هدف قرار دادن عربستان سعودی، گفت که صنعاء آماده صلح فراگیر و شرافتمندانه است.

العالم - یمن

«هشام شرف» وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن به نمایندگان کشورها، رؤسای هیأتهای و وزرای خارجه حاضر در هفتاد و ششمین دور مجمع عمومی سازمان ملل پیام کتبی ارسال کرد.

شرف در این پیامها تأکید کرد: «برای هفتمین سال متوالی، سران جهان در سازمان ملل گرد هم جمع می‌شوند تا مسائل مورد اهتمام بشر را بررسی کنند، ولی ملت یمن، همچنان با تجاوز نظامی ظالمانه و محاصره فراگیری روبروست که بدترین فاجعه انسانی را رقم زده است».

وی ادامه داد: «آنچه جمهوری یمن با آن روبروست بر خلاف آنچه ائتلاف متجاوز سعودی-آمریکایی قصد دارد برای جهان به تصویر بکشد، جنگ یا کشمکش داخلی نیست، بلکه یک تجاوز نظامی و محاصره زمینی، دریایی و هوایی ملت یمن است».

شبکه خبری المسیره به نقل از شرف گزارش داد، کشورهای ائتلاف، با جنگ، دست به کشتار جمعی و نابودی سازمان‌یافته یمن زده‌اند و در این زمینه به بهانه واهی بازگردان دولت مستعفی متوسل می‌شوند؛ دولتی که رئیس آن در ریاض حضور دارد.

وزیر خارجه یمن تأکید کرد، یکی از هدفهای کشورهای متجاوز، باز کردن جای پا در داخل اراضی و جزایر یمن برای نظامیان خارجی است تا آن را اشغال و از مواضع راهبردی مانند جزیره سقطری، تنگه باب المندب و استان المهره سوء استفاده کند.

وی با اشاره به تلاش این کشورها برای تفرقه‌افکنی و ایجاد درگیریهای دائمی در میان جامعه یمن و تجزیه جغرافیایی و مردمی این کشور، خاطر نشان کرد، این کشورها از گروههای تروریستی مانند القاعده و داعش حمایت مالی کرده و آنان را در برخی تشکیلات امنیتی و نظامی ادغام کردند.

شرف با بیان اینکه حمله به عمق عربستان سعودی، حق ملت یمن در پاسخگویی و دفاع از خود و حاکمیت کشور است، تأکید کرد، شورای عالی سیاسی و دولت نجات ملی در صلح عادلانه و شرافتمندانه برای ملت یمن، جدی هستند و اگر کشورهای متجاز نیز جدیتی دارند، باید در عمل ثابت کنند.

عربستان سعودی به همراه امارات و چند کشور عربی و با حمایت آمریکا و کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی از فروردین 1394 جنگ همه جانبه‌ای علیه ملت یمن آغاز کردند، ولی هنوز نتوانسته‌اند اهداف خود را محقق کنند.

فارس

پربیننده ترین خبرها