سفر ژنرال ایوب به سوریه؛ هزار "قیصر" نمی‌تواند سوریه را سرنگون کند

سفر ژنرال ایوب به سوریه؛ هزار
چهارشنبه 31 شهريور 1400 - 09:28

دیوار قانون تروریسم اقتصادی آمریکا "قیصر" در مقابل صلابت و مقاومت سوریه در حال فروپاشیدن است؛ زیرا محموله سوخت ایران، که تحت نظارت مقاومت و سپاه پاسداران و از طریق سوریه وارد لبنان شد، شکافی غیرقابل ترمیم در این دیوار ایجاد کرده است.

العالم- کشکول

استقبال گرمِ "یوسف الحنیطی" وزیر دفاع اردن از ژنرال "علی ایوب" وزیر دفاع سوریه در امان، پایتخت اردن انجام نمی‌شد اگر چراغ سبز آمریکا نبود. به رغم اینکه اردن نسبت به همتای سوری‌اش، به این سفر بیشتر نیاز دارد؛ گروه‌های مسلحی که توسط سازمان اطلاعاتی آمریکا در اردن آموزش دیدند، توسط ارتش سوریه سرنگون شدند و اکنون از یک سو نیاز به هماهنگی جدید اردنی با دمشق است.

از سوی دیگر، ازسرگیری روابط میان دمشق و امان، فواید اقتصادی بزرگی برای اردن دارد که اقتصادش در سایه شیوع ویروس کرونا دچار فروپاشی شده است. امروز با بازگشایی گذرگاه "نصیب-جابر" با سوریه، کالاهای سوری، لبنانی و ترکی از طریق اردن ترانزیت خواهند شد که که سالانه نزدیک به نیم میلیارد دلار برای اردن عایدی خواهد داشت.

محموله سوخت ایران به لبنان معادلات "قیصر" آمریکا را دگرگون کرده و آمریکا را واداشت با اجازه دادن به انتقال گاز مصر و برق اردن از طریق سوریه به لبنان، این دیوار را تخریب کند. سفر مقام نظامی ارشد سوریه به اردن پیام ویژه‌ای دارد؛ پیروزی‌های ارتش سوریه و مقاومت قهرمانان در مقابل سرسخت‌ترین طوفان‌های تررویسم بین‌المللی بار دیگر درها را بر روی سوریه گشود تا وارد محیط عربی و منطقه‌ای شود. البته کشورهای همسایه سوریه به بازگشت دوباره سوریه بیشتر چشم دوخته‌اند و می‌دانند که بازگشت آوارگان سوریه به کشورشان در گرو بازگشت سوریه به وضعیت سابق است. هر کشوری مانند که این بازگشت را نمی‌خواند در واقع از انزوای سوریه منتفع است و از آن سوءاستفاده می‌کند مانند آمریکا و غرب و برخی رژیم‌های مرتجع عربی که از ویران شدن سوریه و آواره شدن شهروندانش خوشحالند.

سوریه در سایه اراده و مقاومت ملتش بار دیگر به جایگاه واقعی خود بازمی‌گردد و هیچ توطئه‌ و سناریویی نمی‌تواند مانع این بازگشت شود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها