برای جلوگیری از کاهش کمک‌ها؛

گریفیث اختصاص مبالغی بیشتر به یمن را خواستار شد

گریفیث اختصاص مبالغی بیشتر به یمن را خواستار شد
پنج‌شنبه 1 مهر 1400 - 10:53

سازمان ملل از کشورهای حامی مالی یمن خواست کمک‌های خود را افزایش داده و مبلغ بیشتری را به یمن اختصاص دهند تا این سازمان مجبور نشود کمک‌های بشردوستانه به این کشور را که با یک قحطی شدید مواجه است، کاهش دهد.

العالم - آمریکا

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، مارتین گریفیث، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور انسانی و هماهنگ‌کننده امدادرسانی‌ها در موارد اضطراری در نشستی عالی رتبه درباره بحران انسانی یمن که در حاشیه هفتاد و ششمسن نشست مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شد، از کشورهای حامی مالی یمن خواست مبلغ بیشتری را به یمن اختصاص دهند تا این سازمان مجبور نشود کمک‌های بشردوستانه به این کشور را کاهش دهد.

گریفیث اظهار کرد: کشورهای حامی برای ۱۰ میلیون نفر غذا، آب قابل شرب و دیگر کمک‌های حیاتی را ارائه می‌دهند اما کار هنوز تمام نشده و هنوز برخی بخش‌ها با کمبود نگران‌کننده بودجه مواجه هستند.

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور انسانی گفت: این کمک‌ها و سایر کمک‌های حیاتی شامل مواد غذایی در هفته‌ها و ماه‌های آتی کاهش خواهند یافت زیرا در سال جاری کمتر از یک پنجم بودجه مورد نیاز برای آنها وجود دارد.

او در ادامه استمرار حمایت‌های مالی از کمک‌های بشردوستانه را خواستار شد و تاکید کرد: باید عوامل اصلی بحران یمن برطرف شوند و تدابیر جدیدی نیز برای تقویت اقتصاد و درآمد مردم این کشور در پیش گرفته شوند.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها