ارتش سوریه وارد شهرک «تل شهاب» و «وزیزون» در استان درعا شد

ارتش سوریه وارد شهرک «تل شهاب» و «وزیزون» در استان درعا شد
پنج‌شنبه 1 مهر 1400 - 12:02

نیروهای ارتش سوریه با ورود به دو شهرک در استان درعا واقع در جنوب این کشور، کنترل این دو را به دست گرفتند.

العالم - سوریه

در ادامه اجرای توافق میان ارتش سوریه و تروریست‌های استان درعا، (با میانجیگری روسیه) نیروهای دولت سوریه امروز (پنج شنبه) وارد دو شهرک «تل شهاب» و «وزیزون» شدند.

به نوشته المیادین، روند حل و فصل امور در این دو شهرک از روز سه شنبه آغاز شده بود و تروریست‌ها سلاح‌های خود را تحویل ارتش سوریه دادند. آن‌هایی هم که قصد خروج از استان درعا و انتقال به شمال سوریه را همچون دیگر هم قطاران خود داشتند نیز با اتبوس‌های سبز رنگ دولتی به استان ادلب رفتند.

در این راستا در شهر «داعل» در شمال استان درعا نیز روند حل و فصل امور میان ارتش سوریه و تروریست‌ها از امروز آغاز شده است. خبرگزاری رسمی سوریه در این باره نوشت که قرار است به موضوع تروریست‌ها، سربازان فراری از خدمت و تحویل سلاح به ارتش سوریه رسیدگی شود.

روز دوشنبه نیز نیروهای ارتش سوریه وارد شهر «طفس» در استان درعا شدند. به گفته یک منبع امنیتی هزار و ۳۵۰ فرد مسلح در این شهر سلاح خود را تحویل ارتش سوریه دادند و به وضعیت آنان رسیدگی شد.

ارتش سوریه بتازگی پس از توافق با افراد مسلح حاضر در جنوب این کشور، کنترل مناطق مهمی مانند درعا البلد را در دست گرفته است. عملیات کنترل سایر مناطق جنوب، همچنان ادامه دارد.

در سال ۲۰۱۳ شهرک‌های واقع در غرب استان درعا و در مثلث سوریه، اردن و جولان اشغالی به تدریج از کنترل دولت سوریه درآمد؛ در سال ۲۰۱۸ ارتش سوریه کنترل آنجا را مجددا به دست آورد، اما به برخی شهرک‌ها با عملیات نظامی ورود نکرد تا افراد مسلح آن آشتی با دولت سوریه را بپذیرند اما از آن زمان این امر محقق نشده بود.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها