دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل

دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل
جمعه 2 مهر 1400 - 00:11

وزیر امور خارجه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، با دبیرکل این سازمان دیدار کرد.

العالم - ایران

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در نیویورک به سر می‌برد، عصر پنجشنبه به وقت محلی با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار و گفت‌وگو کرد.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد ۱۸ شهریور ماه تلفنی با حسین امیرعبداللهیان گفت‌وگو و با تبریک انتصاب وزیر امور خارجه کشورمان، جمهوری اسلامی ایران را کشوری بسیار تاثیرگذار در جمع اعضای سازمان ملل خواند و انتظار این سازمان برای همکاری نزدیک با رئیس جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان را اعلام کرده بود.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که دوشنبه شب ۲۹ شهریور ماه در رأس هیأتی برای شرکت در نشست مجمع عمومی وارد نیویورک شد در مدت حضورش در نیویورک با مقامات و وزرای خارجه برخی از کشورها دیدار و گفت‌و‌گو کرده است. وی در این مدت با وزرای خارجه لوکزامبورگ، فنلاند، کرواسی، هند، سوریه، ونزوئلا، انگلیس، آلمان، اسپانیا، ایرلند، بلاروس و... و همچنین جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و رئیس مجمع عمومی سازمان ملل دیدار و به رایزنی پرداخت.

ساعاتی پیش هم وزیر امور خارجه در دیدار با رئیس مجمع عمومی سازمان ملل تأکید کرد: انتظار از مجمع عمومی آن است که با تقویت چندجانبه‌گرایی، در برابر یکجانبه‌گرایی و بی‌قانونی آمریکا بایستد.

امیرعبداللهیان در ادامه رایزنی‌ها در حاشیه هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد ظهر پنجشنبه به وقت محلی با «عبدالله شهید» رئیس مجمع عمومی دیدار و گفت‌وگو کرد.

‎وی در این دیدار ضمن تبریک انتصاب شهید به ریاست مجمع عمومی، از وی برای سفر به تهران دعوت کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به اهمیت نقش سازمان ملل متحد، بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از مأموریت‌های سازمان ملل و مأموریت رئیس مجمع تأکید و برای موفقیت وی در مأموریت‌ها از جمله مبارزه با تروریسم آرزوی موفقیت کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها