مزدوران نماینده شیوخ عشایر اصیل عراق نیستند

مزدوران نماینده شیوخ عشایر اصیل عراق نیستند
شنبه 3 مهر 1400 - 16:24

کنفرانس صلح و استرداد که توسط اقلیم کردستان در اربیل برگزار شد، خواستار عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی شد.

العالم – کشکول

در این کنفرانس که شماری از سران سابق حزب بعث و برخی از شیوخ عشایر شرکت داشتند، وسام الحردان رئیس تشکل موسوم به "صحوه العراق" خواستار عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی و پیوستن به پیمان آبراهام شد.

حردان برای توجیه خواسته اش، به حضور "داعش" و "گروه های شبه نظامی" در عراق اشاره کرد و گفت که این دو، عراق را ویران کرده اند، اما گویا یادش رفته که علت اصلی انهدام کشورش، به خاطر جنگ های صدام، حمله آمریکا، اندیشه وهابی سعودی و پولهای کثیف رژیم های مرتجع عرب در منطقه بوده که داعش و سایر گروه های تکفیری را فرستادند تا عراق را ویران، تجزیه و از نقشه جهان حذف کنند.

حردان یادش رفت که آمریکا، رژیم صهیونیستی، سعودی و امارات، هدفشان خارج کردن عراق از صحنه نبرد با رژیم صهیونیستی است و در صورتیکه نتوانند این کار را انجام دهند، اقدام به تجزیه عراق خواهند نمود چرا که مردم عراق، همواره حامی مردم فلسطین و مخالف رژیم صهیونیستی بوده، هستند و خواهند بود و اصلا این همان عامل اصلی حمله آمریکا به عراق بود.

امروز پس از گذشت 18 سال از حمله آمریکا به عراق و به رغم تمام توطئه های آمریکا اعم از اعزام گروههای تکفیری وهابی مانند داعش و ایجاد گروه های منحرفی مانند همجنسگرایان و جوکری ها، آمریکا نتوانست ایده عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی را در میان مردم عراق رواج دهد و این مردم هنوز این رژیم را دشمن می دانند و کسی را که با آن اقدام به عادی سازی کند، مزدوری می دانند که مستحق مجازات است.

این مساله باعث شد که آمریکا مجبور شود شمال عراق را برای ترویج ایده عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی و برگزاری کنفرانس ننگین صلح و استرداد در اربیل انتخاب کند.

آمریکا و رژیم صهیونیستی به همین دلیل نتوانستند شخصیت های معروف عراقی را برای حضور در کنفرانس متقاعد کنند چرا که همه می دانند شرکت در چنین کنفرانس هایی نوعی خودکشی سیاسی است که مثال الالوسی عبرتی برای همه است، به همین دلیل فقط مزوران سعودی و امارات که خود را شیوخ عشایر می نامند اما در واقع نماینده عشایر عراق هم نیستند، در آن شرکت کردند، اشخاصی که در اربیل سکونت دارند و میان این شهر و اردن و رژیم صهیونیستی در تردد هستند.

در این میان، بعثی های سابق نیز در کنفرانس شرکت کردند که چهار دهه مردم را با شعارهای ضد اسرائیلی شان فریب دادند اما اکنون پس از آن همه جنگ هایی که دیکتاتور سابق عراق علیه ملت خود و همسایگانش با تحریک آمریکا انجام داد، حالا به دنبال عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی هستند.

دولت عراق نیز با صدور بیانیه ای مخالفت قاطع خود را با این کنفرانس غیرقانونی اعلام و تاکید کرد که کنفرانس اربیل نشانگر موضع حکومت و مردم عراق نیست.

عشایر نینوا نیز اعلام کردند که بزرگتر از آن هستند که در کنفرانس عادی سازی با رژیم صهیونیستی شرکت کنند و هر شخصی که در آن شرکت کرده، از طرف خودش آمده و نماینده عشیره یا استانشان نیست.

شیوخ عشایر دیالی نیز خواستار جلوگیری از برگزاری چنین کنفرانس هایی و لغو تابعیت عراقی تمام اشخاصی شدند که خواستار عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی هستند.

به همین دلیل ساعاتی پس از برگزاری این کنفرانس، تمام استانهای عراق آن را محکوم کرده و ننگ دانستند، موضوعی که نشان داد مزدورانی که در کنفرانس شرکت کردند، نماینده عشایر اصیل عراق نیستند.

پربیننده ترین خبرها