۶۵۲ مورد نقض حقوق روزنامه نگاران از سوی رژیم صهیونیستی در ۲۰۲۱

۶۵۲ مورد نقض حقوق روزنامه نگاران از سوی رژیم صهیونیستی در ۲۰۲۱
يکشنبه 4 مهر 1400 - 19:04

کمیته حمایت از روزنامه نگاران (سازمان مستقل عربی) روز یکشنبه گفت که اسرائیل از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون ۶۵۲ مورد نقض حقوق روزنامه نگاران در مناطق اشغالی فلسطین را مرتکب شده است.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش القدس العربی، این بیانیه توسط کمیته مزبور به مناسبت روز جهانی همبستگی با روزنامه نگاران فلسطینی، در تاریخ ۲۶ سپتامبر هر سال منتشر می‌شود.

این کمیته ادامه داد: رژیم اشغالگر اسرائیل به نقض حقوق روزنامه نگاران فلسطینی با استفاده از انواع قتل، تیراندازی با گلوله، دستگیری وحشیانه، تعرض و تعقیب ادامه می‌دهد.

در ادامه بیانیه آمده است: این نقض‌ها در آخرین تجاوز اسرائیل به نوار غزه در ماه مه گذشته، منجر به کشته شدن یک روزنامه نگار و تخریب بیش از ۵۹ موسسه رسانه‌ای شد.

این کمیته خواستار همه نوع حفاظت و همبستگی با روزنامه نگاران فلسطینی شد که همیشه هدف ارتش اشغالگر بوده‌اند.

این کمیته از نقش روزنامه نگاران فلسطینی در نشان دادن جنبه‌های بشردوستانه، پوشش رویدادهایی فلسطین و ثبت حملات و جنایات علیه غیرنظامیان فلسطینی قدردانی کرد.

کمیته حمایت از روزنامه نگاران از همه روزنامه نگاران جهان خواست تا همبستگی خود را تقویت کرده و در مواجهه با تشدید و نقض سیستماتیک رژیم اشغالگر، حمایت جدی و واقعی کنند.

کمیته مزبور همچنین از جامعه بین المللی خواست تا مسئولیت های خود را در قبال روزنامه نگاران و نهادهای رسانه ای فلسطینی به عهده بگیرد و همه کنوانسیون ها بین المللی، پوشش و گزارش خبری رسانه ها را بدون هیچ گونه فشاری تضمین کنند.

کمیته از مقامات ذی‌ربط خواست تا برای آزادی ۲۴ روزنامه نگار (فلسطینی) زندانی در زندان‌های رژیم اشغالگر که برخی از آنها چندین بار زندانی شده‌اند، اقدام کنند.

کمیته حمایت از روزنامه نگاران با بازداشت روزنامه نگار ایمن قواریق، شامگاه جمعه، در یکی از دروازه های مسجد الاقصی، تعداد کل روزنامه نگاران بازداشت شده در زندان‌ها به ۲۴ نفر رسید.

به گفته نهادهای تخصصی در امور اسرا، اسرائیل حدود ۴۸۵۰ فلسطینی را در ۲۳ زندان و بازداشتگاه شامل ۴۱ زن زندانی، ۲۲۵ کودک و ۵۲۰ زندانی اداری (بدون اتهام) بازداشت کرده است.

پربیننده ترین خبرها