روسیه:

۲۳ حمله تروریستی در منطقه کاهش تنش ادلب انجام شده است

۲۳ حمله تروریستی در منطقه کاهش تنش ادلب انجام شده است
دوشنبه 5 مهر 1400 - 11:56

مرکز روسی آشتی نیروهای متخاصم در سوریه موسوم به «حمیمیم» از رصد ۲۳ مورد نقض توافق آتش‌بس در منطقه کاهش تنش ادلب در شمال سوریه خبر داد.

العالم - سوریه

به نقل از سانا، مرکز روسی آشتی نیروهای متخاصم در سوریه موسوم به «حمیمیم» وابسته به وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که گروه‌های تروریستی مستقر در منطقه کاهش تنش در ادلب طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۳ حمله انجام داده‌اند.

«وادیم کولیت» معاون مدیر حمیمیم امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که در منطقه کاهش تنش ادلب، ۲۳ حمله از پایگاه‌های گروه‌های تروریستی ثبت شده است.

وی تأکید کرد که از میان ۲۳ حمله، ۱۴ حمله در ادلب، ۳ حمله در لاذقیه، ۴ حمله در حماه و ۲ حمله در حلب صورت گرفت.

منطقه کاهش تنش در ادلب شامل استان ادلب و بخش‌هایی از استان‌های حلب، حماه و لاذقیه است. در این مناطق گروه تروریستی النصره و عناصر مسلح وابسته به ترکیه حضور دارند.

استان ادلب همچنان در اشغال گروه‌های تروریستی از جمله جبهه النصره است که از حمایت گسترده ارتش ترکیه برخوردار می باشد.

برخی از گروه های تروریستی که متحمل شکست های پی در پی از سوی ارتش سوریه و نیروهای مقاومت اسلامی در مناطق مختلف این کشور شده بودند، با حمایت ارتش ترکیه در اراضی شمال سوریه مستقر شده و بخش هایی از این مناطق را اشغال کرده‌اند.

این گروه های تروریستی با نقض مکرر آتش بسی که بین ترکیه و روسیه برای کنترل مناطقی از شمال سوریه از جمله استان «ادلب» محل اسکان عناصر تروریستی امضا کرده‌اند، به غیر نظامیان و اعمال جنایتکاران خود ادامه می‌دهند.

از سوی دیگر نیروهای اشغالگر آمریکایی به بهانه حمایت از «نیروهای دمکراتیک کردستان سوریه» مناطقی از شمال شرق این کشور که سرشار از منابع زیرزمینی است، اشغال کرده‌اند و اقدام به سرقت این منابع می‌کنند.

نظامیان آمریکایی که خود به همکاری برخی کشورهای عربی و غربی و به منظور حمایت از رژیم صهیونیستی، سازنده گروه های تروریستی در سوریه بودند، با تشکیل ائتلاف به اصطلاح مبارزه با «داعش»، این بار نیز همچنان به بهانه حمایت از نیروهای دمکراتیک کردستان سوریه، در مناطقی در شمال این کشور مستقر هستند.

با شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، نیروهای آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه و ادامه کشتار مردم این کشور کردند.
در حال حاضر بخش‌های عمده‌ای از سرزمین‌های استان‌های «الحسکه»، «دیرالزور» و «الرقه» (در شمال و شمال شرق سوریه) که دارای منابع نفت و انرژی می‌باشد، تحت کنترل نیروهای دموکراتیک کردستان سوریه (کردهای سوریه) است که مورد حمایت آمریکا قرار دارند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها