مذاکرات فشرده اسلامی در مسکو

مذاکرات فشرده اسلامی در مسکو
چهارشنبه 7 مهر 1400 - 10:22

رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان و رییس سازمان دولتی روس اتم در پایان مذاکرات فشرده بر ضرورت تسریع در اجرای طرح‌های مشترک حوزه انرزی صلح آمیز اتمی تاکید کردند.

العالم - ایران

”محمد اسلامی“ رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان و ”الکسی لیخاچوف“ رییس سازمان دولتی روس اتم در پایان مذاکرات فشرده بر ضرورت تسریع در اجرای طرح‌های مشترک حوزه انرزی صلح آمیز اتمی تاکید کردند.

محمد اسلامی معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی که برای دیدار و رایزنی با همتای روسی خود به مسکو سفر کرده است، سه شنبه شب با الکسی لیخاچوف رییس سازمان دولتی انرزی اتمی موسوم به روس اتم دیدار و گفتگو کرد.

اسلامی
در این دیدار که کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، کمالوندی سخنگوی سازمان انرزی اتمی و اعضای هیات‌های بلندپایه دو کشور هم حضور داشتند، اسلامی و لیخاچوف بر ضرورت توسعه و تعمیق همکاری‌های دوجانبه و رفع موانع موجود در مسیر اجرای هرچه سریعتر طرح‌های مشترک در حوزه انرزی صلح آمیز هسته‌ای تاکید کردند.

اسلامی پس از این دیدار در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما گفت: این مذاکرات در ادامه قرارداد‌ها و تفاهم نامه‌هایی بود که بین دو کشور وجود دارد و در چند سال گذشته به دلایل گوناگون دچار کاستی‌هایی شده بود.

رییس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه در گفتگو با همتای روسی خود سنگ بنای جدیدی با ساز و کار‌های متفاوت پایه گذاری شده است، افزود: تفاهم‌های اولیه در این دور از گفتگو‌ها صورت گرفت و اعضای هیات‌های دو کشور همچنان بخش‌های فنی این مذاکرات را ادامه می‌دهند تا در نهایت بتوانیم با ساز و کار‌های جدید، طرح‌های مشترک هسته‌ای را به سرانجام برسانیم.

پربیننده ترین خبرها