سفر مقام ارشد نظامی مغرب به ابوظبی در بحبوحه تنش با الجزائر

سفر مقام ارشد نظامی مغرب به ابوظبی در بحبوحه تنش با الجزائر
چهارشنبه 7 مهر 1400 - 13:42

همزمان با تشدید تنش بین مغرب و الجزائر، یک مقام ارشد ارتش مغرب در سفری به امارات با ولی‌عهد این کشور دیدار کرد.

العالم - مغرب - امارات

«بلخیر الفاروق» بازرس کل ارتش مغرب در سفری به امارات با «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی و جانشین فرمانده عالی نیروهای مسلح امارات در کاخ الشاطئ دیدار کرد.

در این دیدار روابط برادرانه دوجانبه، همکاری و هماهنگی مشترک در زمینه‌های نظامی، دفاعی و راهکارهای توسعه این روابط بررسی شد.

بنابر گزارش خبرگزاری امارات (وام)، در این دیدار که «حمد محمد ثانی الرمیثی» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح و «عیسی سیف بن عبلان المزروعی» معاون رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح نیز حضور داشتند، پاره‌ای از مسائل دارای اهتمام مشترک بررسی شد.

الفاروق همچنین دیدار دوجانبه‌ای با «صالح بن مجرن العامری» فرمانده عملیات مشترک در وزارت دفاع امارات برگزار کرد.

خبرگزاری امارات گزارش کرد که این دیدار در راستای رایزنی و هماهنگی مستمر بین مقامات دو کشور و تقویت همکاری دوجانبه در زمینه‌های همکاری نظامی، صورت گرفت.

سفر این مقام ارشد نظامی مغرب به امارات در حالی است که اخیرا تنش بین الجزائر و مغرب که پس از سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به رباط آغاز شد، شدت گرفته است.

سفر اخیر «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به مغرب و اظهارات وی علیه الجزائر در خاک مغرب، باعث بروز اختلافات بین این دو کشور شد.

در پی این اظهارات «رمطان لعمامره» وزیر خارجه الجزائر قطع روابط دیپلماتیک این کشور با مغرب به دلیل «رویکردهای خصمانه رباط» را اعلام کرد و گفت که الجزایر، سیاستهای یکجانبه مغرب را نمی‌پذیرد و «روشن است که مغرب از اصولی دست برداشته است که روابط الجزایر با مغرب را عادی می‌کند».

وی در واکنش به اظهارات لاپید در جریان سفرش به مغرب گفت: «از سال ۱۹۴۸، هیچ وزیر اسرائیلی از هیچ کشور عربی، علیه یک کشور عربی دیگر، اظهارات خصمانه مطرح نکرد».

فارس

پربیننده ترین خبرها