شیعیان نیجریه قربانیان ائتلاف وهابی- صهیونیستی

شیعیان نیجریه قربانیان ائتلاف وهابی- صهیونیستی
چهارشنبه 7 مهر 1400 - 13:47

در هر مراسم عاشورا و یا اربعین حسینی، پیروان اهل بیت (ع) بایستی هزینه وابستگی به این مذهب را با خون و جان‌شان پرداخت کنند به نحوی که صحنه اجساد پراکنده زنان و کودکان و مردان در خیابان‌ها، که به ضرب گلوله‌های نیروهای امنیتی کشته می‌شوند، در این کشور عادی و معمول است.

العالم- کشکول

موضوع قابل توجه این است که این جنایات وحشیانه‌ای که نیروهای ارتش، امنیتی و پلیس نیجریه هر سال و به بهانه‌های واهی علیه شهروندان بی‌گناه مرتکب می‌شوند، هیچ انعکاسی در رسانه‌های جهانی ندارد؛ این جنایاتی که علیه پیروان اهل بیت در نیجریه و در سایه سکوت خبری صورت می‌گیرد مشارکت قدرت‌های خارجی در این جنایات را نشان می‌دهد.

روز گذشته و به مناسبت اربعین امام حسین( ع)، زمانی‌که مشارکت‌کنندگان در راهپیمایی اربعین حضوری مسالمت‌آمیز داشتند در بزرگراه "ابوجا- کوبوا" هدف حمله مشترک نیروهای پلیس و ارتش نیجریه شدند. در جریان شلیک گاز اشک‌آور و گلوله به سمت حاضران در این راهپیمایی، 8 تن از پیروان اهل بیت شهید و شماری مجروح و بیش از 30 تن دیگر بازداشت شدند.

جنایاتی که علیه پیروان اهل بیت در نیجریه صورت می‌گیرد محدود به مناسبت‌های دینی مانند عاشورا یا اربعین نیست. پیروان اهل بیت همچنین بهای حمایت‌شان از قضیه فلسطین- قضیه نخست جهان اسلام- را می‌پردازند. در تمامی راهپیمایی‌هایی که سالیانه به مناسبت روز جهانی قدس در نیجریه برگزار می‌شود صدها نفر به ضرب گلوله‌های مزدوران امنیتی رژیم حاکم شهید و زخمی می‌شوند. در سال 2014 سه تن از حامیان "شیخ ابراهیم زکزاکی" رهبر جنبش اسلامی، به نام‌های "احمد، علی و حمید" در جریان سرکوب راهپیمایی روز جهانی قدس توسط نیروهای امنیتی شهید شدند.

بزرگ‌ترین جنایتی که علیه پیروان اهل بیت در نیجریه رقم خود، مربوط به سال 2015 بوده؛ در آن راهپیمایی آرام روز جهانی قدس در شهر زاریا، شاهد رخدادی تلخ و بی سابقه بود. در این حادثه، نیروهای ارتش نیجریه که با تانک و خودروهای نظامی از پایتخت این کشور به زاریا آمده بودند در حمله‌ای هدفمند و از پیش طراحی شده به سمت راهپیمایی‌ کنندگان که از محل تجمع خویش باز می‌گشتند تیراندازی کردند. این حمله غافلگیرکننده به شهادت بیش از 30 نفر از شیعیان روزه دار ــ از جمله سه فرزند برومند رهبر حرکت اسلامی این کشور ــ و زخمی شدن ده‌ها تن دیگر از آنان ــ از جمله یک فرزند دیگر رهبر جنبش ــ منجر شد. خود شیخ زکزاکی نیز به همراه همسرش در مکانی ناشناس بازداشت شده‌اند.

تمام ناظران مسائل سیاسی در نیجریه معتقدند نه دولت نیجریه و نه ارتش نیجریه هیچ سودی از سرکوب و تبعیض علیه شیعیان نیجریه‌ای ندارند بلکه نفوذ ایدئولوژی وهابی سعودی تکفیری به نیجریه از طریق دلارهای نفتی سعودی و نیز نفوذ صهیونیسم در بدنه دولت نیجریه باعث وقوع چنین جنایاتی علیه پیروان اهل بیت (ع) می‌شود.

وهابیت و صهیونیسم پشت تمام این جنایات و فاجعه‌ها در نیجریه قرار دارد؛ این کشور به ایدئولوژی وهابی- تکفیری مبتلا شده است ایدئولوژی که باندهای وحشی و تروریستی مانند بوکو حرام از دل آن بیرون آمده است. این گروه تروریستی، در سال 2009 یک شورش و جنگ خونین را در شمال شرقی نیجریه به راه انداخت و بتدریج دامنه حملات خود را به کشورهای همسایه شامل نیجر، چاد و کامرون گسترش داد. بوکوحرام همچنین در سال 2015 بیعت خود را با داعش اعلام کرد. اعضای گروه تروریستی بوکوحرام طی سال‌های اخیر بارها در مناطقی از نیجریه به ربایش زنان، دختران و کودکان دست زده‌اند

امروز برای همگان عیان شده که ائتلاف وهابی- صهیونیستی نه تنها پشت جنایات علیه پیروان اهل بیت در نیجریه قرار دارد بلکه شریک اصلی جنایات در سوریه، عراق، یمن، لبنان و بسیاری دیگر از کشورهای اسلامی است. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا درست می‌گفت که "اگر رژیم سعودی نبود اسرائیل در شرایط دشواری به‌سر می‌بُرد."

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها