تشکر گانتز از پلوسی بعد از کمک آمریکا در تجهیز سامانه گنبد آهنین

تشکر گانتز از پلوسی بعد از کمک آمریکا در تجهیز سامانه گنبد آهنین
چهارشنبه 7 مهر 1400 - 21:58

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به خاطر تصویب کمک مالی در ارتقا سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین تشکر کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی غروب چهارشنبه به وقت تهران از «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به خاطر تصویب بودجه کمک نظامی برای ارتقا سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین تشکر کرد.

«بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پس از دیدار با پلوسی در توییتی نوشت: «من از نانسی پلوسی و نقش او در تصویب لایحه بودجه کمک به توسعه سامانه رهگبر گنبد آهنین در مجلس نمایندگان آمریکا در هفته گذشته تشکر کردم.»

وی در ادامه نوشت: «من همچنین از پلوسی برای تعهد مداوم وی در زمینه تامین امنیت اسرائیل در این سالها تشکر کردم. من تأکید کردم که حمایت دو حزبی ، به ویژه برای ساز و کارهای دفاع هوایی ما ، حیاتی است. این سامانه‌ها ما را قادر می‌سازد تا از شهروندان خود دفاع کنیم.»

مجلس نمایندگان آمریکا پنجشنبه شب گذشته کمک یک میلیارد دلاری این کشور به رژیم صهیونیستی را برای تجهیز سامانه موشکی این رژیم تصویب کرد. اختصاص این کمک یک میلیاردی، در جلسه مجلس نمایندگان آمریکا با دریافت رأی اکثریت قاطع (۳۶۰ رأی موافق به ۸ رأی مخالف) به تصویب رسید. اکنون این لایحه باید برای طی مراحل بعدی، جهت تصویب به مجلس سنای آمریکا ارسال شود.

پس از مخالفت برخی نمایندگان با اختصاص این کمک‌ها و تهدید آن‌ها به عدم تصویب لایحه قانون بودجه دولت، لایحه جداگانه‌ای با عنوان «قانون تخصیص اعتبارات تکمیلی گنبد آهنین» به صحن مجلس نمایندگان آمریکا رفت و به تصویب رسید.

ایالات متحده در حال حاضر سالیانه ۱.۶ میلیارد دلار برای تولید و تأمین سامانه‌های گنبد آهنین توسط رژیم صهیونیستی، به این رژیم کمک بلاعوض انجام می‌دهد. طرح جدید توسط «رُزا دولائورو» نماینده جمهوری‌خواه کنگره آمریکا ارائه شده که ذیل آن ۱ میلیارد دلار از بودجه نظامی این کشور به پر کردن خشاب‌های خالی‌شده گنبد آهنین در جنگ اخیر با نوار غزه اختصاص می‌یابد.

این در حالی است که از بین رفتن بخش زیادی از موشک‌های سامانه‌های پدافندی گنبد آهنین متعلق به رژیم صهیونیستی که در جنگ ۱۲ روزه با نوار غزه برای رهگیری راکت‌های گروه‌های مقاومت شلیک شد و البته تا ۹۰ درصد نیز ناموفق بود، آمریکایی‌های طرفدار رژیم کودک‌کش اسرائیل را نگران کرده است.

جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی نبز به تصمیم مجلس نمایندگان آمریکا برای تخصیص یک میلیارد دلار جهت حمایت مالی از پروژه سامانه گنبد آهنین، واکنش نشان دادند.

«عبداللطیف القانوع» سخنگوی جنبش حماس گفت که تصمیم مجلس نمایندگان آمریکا درباره حمایت مالی از سامانه پدافندی «گنبد آهنین» بیانگر جانبداری این کشور از رژیم اشغالگر است که به حد شراکت با این رژیم برای دشمنی علیه ملت فلسطین، نابودی خواسته‌های ملی و صف‌آرایی در کنار سران جنایتکار اسرائیل است.

وی افزود که تداوم حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی، سامانه گنبد آهنین و توانمندی نظامی این رژیم هیچ یک امنیت آن در سرزمین را تأمین نخواهد کرد و آن را در برابر ضربات مقاومت مصون نخواهد داشت بلکه سرنوشت حتمی این رژیم نابودی است.

پربیننده ترین خبرها