سفر معاون وزیر دفاع روسیه به پاکستان برای همکاری های امنیتی و نظامی

سفر معاون وزیر دفاع روسیه به پاکستان برای همکاری های امنیتی و نظامی
پنج‌شنبه 8 مهر 1400 - 09:52

معاون وزیر دفاع فدراسیون روسیه در سفر به پاکستان باره تحولات منطقه‌ای، بین المللی همچنین همکاری‌های امنیتی، اطلاعاتی و نظامی دوکشور رایزنی کرد.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش منابع رسمی پاکستان، بازدید ژنرال الکساندر فومین معاون وزیر دفاع فدراسیون روسیه، همزمان با رزمایش مشترک دو کشور در روسیه، گام جدید اسلام‌آباد و مسکو در مسیر تقویت بیش از پیش مناسبات دوجانبه در حوزه دفاع و نیروهای مسلح محسوب می‌شود.

در طول این سفر، سومین دور گفت‌وگوهای مشترک کمیته نظامی پاکستان و روسیه به میزبانی وزارت دفاع پاکستان در شهر راولپندی برگزار شد.

ژنرال «هلال حسین» قائم مقام وزارت دفاع پاکستان و همتای روسی وی، طیف گسترده‌ای از مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه‌ای، مواضع مشترک در بحث مسائل منطقه‌ای را مورد بررسی قرار دادند.

آنان بر تمایل متقابل و لزوم گسترش همکاری‌های پاکستان و روسیه در بخش‌های دفاعی، امنیتی، اطلاعاتی، برگزاری رزمایش‌های مشترک نظامی و همچنین تولید تجهیزات دفاعی تاکید کردند.

مقامات ارشد وزارت دفاع پاکستان و روسیه نقش کمیته مشترک گفت‌وگوهای نظامی را برای تعمیق همکاری‌های دو کشور حائز دانسته و توافق کردند که نشست بعدی این کمیته سال آینده در مسکو برگزار شود.

به گزارش ایرنا، روسیه و پاکستان که زمانی دشمنان قدیمی شناخته می شدند اما اکنون این مخاصمه به دوستی تبدیل شده، سطح روابط دوجانبه را در مقایسه با سال‌های گذشته افزایش داده‌اند.

مسکو و اسلام‌آباد که در سالیان گذشته از جمله در زمان جنگ افغانستان و شوروی سابق در دهه ۸۰ میلادی، به دلیل افزایش نفوذ آمریکا بر پاکستان در آن دوران، رویکرد غیرهمسو در خصوص موضوع‌های مختلف از جمله افغانستان داشتند، امروز در بسیاری از مسائل از جمله همکاری‌های دفاعی-نظامی و تلاش برای تدوین رویکرد مشترک در جهت کمک‌ به بحران افغانستان، تقریبا در مسیری واحد قرار دارند.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه اواسط فروردین امسال سفر مهمی به پاکستان انجام داد، بازدیدی که پس از ۹ سال میان دوکشور اتفاق افتاد. لاوروف اکتبر ۲۰۱۲ به عنوان وزیر خارجه روسیه به اسلام‌آباد سفر کرده بود.

سه روز پیش نیز رزمایش مشترک ضد عملیات تروریستی روسیه و پاکستان با عنوان «دوستی -۲۰۲۱» در منطقه کراسنودار روسیه آغاز شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها