تعویق نشست شورای امنیت درباره کره شمالی

تعویق نشست شورای امنیت درباره کره شمالی
پنج‌شنبه 8 مهر 1400 - 18:52

 نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره کره شمالی که قرار بود امروز (پنجشنبه) برگزار شود،به تعویق افتاد. 

العالم ـ آسیا

خبرهای منتشر شده از سوی رسانه ها حاکی است که نشست شورای امنیت سازمان ملل که قرار بود امروز برگزار شود، فردا (جمعه) برگزار خواهد شد.

پیش از این دیپلمات‌های سازمان ملل خبر داده بودند که شورای امنیت روز پنجشنبه به وقت محلی درباره کره شمالی جلسه‌ای برگزار می‌کند.

کره شمالی روز چهارشنبه یک موشک مافوق صوت (هایپرسونیک) را در سواحل این کشور با موفقیت آزمایش کرد. شبکه خبری "رودونگ سینمون" کره شمالی اعلام کرد: در اولین پرتاب آزمایشی، دانشمندان دفاعی قدرت پرواز و ثبات موشک را تایید کردند.

در همین حال خبرگزاری فرانسه گزارش داد که کیم جون اون رهبر کره شمالی به رغم ابراز تمایل برای بازگرداندن خطوط ارتباطی بین دو کره، اعلام کرده که رفتار آمریکا در دولت جو بایدن رییس جمهوری آمریکا تغییر نکرده است

رهبر کره شمالی همچنین پیشنهاد گفت وگو از سوی آمریکا را نمایشی خواند و گفت: اکنون آمریکا از مشارکت دیپلماتیک و گفتمان بدون پیش شرط حمایت می‌کند. اما این مساله چیزی جز نمایش برای پوشاندن اقدامات خصمانه آنهانیست.

کیم جون اون اظهار کرد که با گذشت ۸ ماه از حضور دولت جدید آمریکا هیچ تغییر در تهدید نظامی و سیاستخصمانه آنها در قبال پیونگ یانگ تغییر نکرده است.

در همین حال خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از ستاد مشترک ارتش این کشور از شلیک یک پرتابه " با برد کوتاه" در روزچهارشنبه خبر داد.

ارتش کره جنوبی اعلام کرد، این موشک در ساعت ۶: ۴۰ صبح به وقت محلی از موپیونگ ری دراستان جاگانگ شلیک شد و در آبهای ساحلی شرقی فرود آمد.

پربیننده ترین خبرها