۹۰ زخمی در کرانه باختری

هشدار سازمان همکاری اسلامی درباره حوادث قدس

هشدار سازمان همکاری اسلامی درباره حوادث قدس
شنبه 10 مهر 1400 - 11:13

جمعیت هلال احمر فلسطین از زخمی شدن ۹۰ فلسطینی در درگیری با نظامیان صهیونیست در دو شهرک بیتا و بیت دجن خبر داد.

العالم - فلسطین اشغالی

جمعیت هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در درگیری‌های روز جمعه (دیروز و دیشب) بین فلسطینیان و نظامیان رژیم صهیونیستی در کوه صبیح واقع در شهرک بیتا و بیت دجن در شرق نابلس، دست‌کم ۹۰ نفر زخمی شدند.

بنابر گزارش خبرگزاری فلسطینی «معا»، روز جمعه (دیروز) درگیری بین صدها شهروند فلسطینی با نظامیان صهیونیست در کوه صبیح در روستای بیت دجن در شرق نابلس رخ داد.

جمعیت هلال احمر در گزارش خود با اشاره به زخمی شدن ۹۰ نفر در این درگیری‌ها، آورده است که ۱۳ نفر در بیتا و ۱۳ نفر نیز در بیت دجن هدف اصابت گلوله لاستیکی قرار گرفته‌اند.

از سوی دیگر ده‌ها نفر در چادری که به نشانه همبستگی با «مقداد القواسمه» (۲۴ ساله) اسیر فلسطینی در میدان ابن رشد واقع در مرکز الخلیل برپا شده بود، نماز جمعه را اقامه کردند. القواسمه از ۷۲ روز پیش دست به اعتصاب غذا زده است.

بنابر گزارش وبگاه عرب ۴۸ شهروندان فلسطینی با تجمع در این چادر خواستار آزادی فوری القواسمه و تمامی اسرای دیگر شده و رژیم اشغالگر را مسئول کامل جان اسرا دانستند.

القواسمه در بیمارستان «کابلان» واقع در اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ بستری است و حال وی نیز وخیم است. وی از ژانویه ۲۰۲۱ بازداشت شده و تاکنون بارها به بازداشت نظامیان صهیونیست درآمده است و در مجموع حدود چهار سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی سپری کرده است.

هشدار سازمان همکاری اسلامی درباره حوادث قدس

سازمان همکاری اسلامی تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مسجدالأقصی و یورش‌های روزانه شهرک‌نشینان به این مسجد مقدس و به اهتزاز درآوردن پرچم رژیم اشغالگر در آن را محکوم کرد.

طبق گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، این سازمان در بیانیه‌ای درباره پیآمدهای تداوم سیاست‌های رژیم اشغالگر که مبتنی بر شهرک‌سازی، پاکسازی نژادی، کوچ اجباری فلسطینیان در شهر قدس اشغالی و تلاش برای تغییر وضعیت حقوقی و تاریخی این شهر مقدس است، هشدار داد.

سازمان همکاری اسلامی همچنین از جامعه جهانی خواست تا به مسئولیت خود عمل کرده و رژیم صهیونیستی را به توقف تجاوزات مستمر علیه مسجدالاقصی وادار سازد.

پربیننده ترین خبرها