اذعان متولیان نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ در امارات به مرگ کارگران

اذعان متولیان نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ در امارات به مرگ کارگران
شنبه 10 مهر 1400 - 11:43

مدیران نمایشگاه «اکسپو ۲۰۲۰» در امارات متحده برای نخستین بار به مرگ ۵ کارگر اعتراف کردند.

العالم - اروپا

به نقل از آسوشیتدپرس، مدیران «اکسپو ۲۰۲۰» در دبی روز شنبه، نخستین بار به مرگ ۵ کارگر در حین ساخت و ساز به منظور راه‌اندازی این نمایشگاه اذعان کردند.

متولیان اکسپو پیش‌تر گفته بودند ۲۰۰ هزار کارگر برای آماده‌سازی این نمایشگاه، حدود ۲۴۰ میلیون ساعت وقت صرف کرده اند.

این اعتراف پس از آن رخ می‌دهد که پارلمان اروپا ماه گذشته از کشورهای مختلف خواسته بود به دلیل رفتار غیرانسانی امارات متحده با کارگران خارجی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ مشارکت نکنند.

بنا بر اعلام پارلمان اروپا، این رفتار غیر انسانی در بحبوحه شیوع ویروس کرونا تشدید شده است.

در قطعنامه پارلمان اروپا آمده است: «در آستانه اکسپو، کسب و کارها و شرکت‌های ساختمانی کارگران را به امضای قراردادهای ترجمه‌نشده، ضبط گذرنامه، قرار دادن آنها در معرض ساعات کاری دشوار در شرایط آب و هوایی ناسالم و استفاده از شرایط سکونت غیر بهداشتی وادار می‌کنند.»

نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ پس از ۸ سال طراحی و صرف میلیاردها دلار هزینه، روز جمعه ۱ اکتبر افتتاح شد، این نمایشگاه قرار بود ۱۱ ماه پیش فعالیت خود را آغاز کند.

کارگران در امارات متحده از حق ایجاد سندیکا‌های کارگری محروم هستند و از حقوق اندکی برخوردارند. آنها مجبورند ساعاتی طولانی را به کار اختصاص دهند، حقوقی اندک دریافت کنند و در شرایط بهداشتی دشواری زندگی کنند.

این درحالی است که دیروز، گرمای شدید دبی در روز نخست برگزاری نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ سایه افکنده بود. روز جمعه تعدادی از گردشگران خارجی در گرمای شرجی ۴۰ درجه شهر دبی، هنگام برگزاری نمایشگاه غش کردند.

پربیننده ترین خبرها