امام جمعه بوشهر:

نیروهای مسلح مهمترین مولفه قدرت نظامی جمهوری اسلامی هستند

نیروهای مسلح مهمترین مولفه قدرت نظامی جمهوری اسلامی هستند
شنبه 10 مهر 1400 - 15:08

نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه بوشهر گفت: نیروهای مسلح از مهمترین مولفه‌های قدرت نظامی جمهوری اسلامی به شمار می‌روند.

العالم - ایران

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز شنبه در نشست با اعضای ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی پس از بازگشت از دریانوردی در پهنه اقیانوس اطلس افزود: اگر نیروهای مسلح دارای اقتدار نظامی و توانمندی در عرصه نظامی نباشند به طور قطع جغرافیای آن کشور مورد تعرض بیگانگان قرار می‌گیرد و بعد از چندی آن نظام دچار مسائل مختلف می‌شود.

وی بیان کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با داشتن ایمان، تقوا و اخلاق براساس اصول ایمانی و انسانی پایه‌گذاری و از محبوب‌ترین و بنیادی‌ترین ارتش‌ در جغرافیای آماری ارتش‌های جهان به شمار می‌روند.

صفایی بوشهری گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی از جمله ارتش تاکنون نه تنها هیچ حرکت تعرضی و بد اخلاقی در عرصه دیپلماسی نظامی نداشته بلکه دیپلماسی نظامی و دفاعی کشور ما مبنی بر حفظ و حراست از مرز کشورهای همسایه و همواره به دنبال صلح جهانی بوده است.

وی ادامه داد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی همواره برای حفظ حریم مرزی خود تلاش کرده و تولیدات این نیرو در عرصه دفاع از سرزمین بوده است.

امام جمعه بوشهر گفت: ارتش جمهوری اسلامی بعد از انقلاب اسلامی دچار یک تحول بنیادین شد و از حیث راهبرد یک راهبرد ایمانی و انسانی و بر مبنای الگوی نظامی اسلامی ایرانی هدایت شد.

وی تاکید کرد: یکی از عوامل مهم در پیشگیری از تعرض به ایران، قدرت نظامی و دفاعی و داشتن نگاه فوق روز در عرصه تولید تجهیزات نظامی است.

فرمانده پایگاه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در بوشهر گفت: ناوگروه ۷۵ جمهوری اسلامی از ۱۲ اردیبهشت ماه از بندر عباس برای عزیمت به سمت سن پترزبورگ و شرکت در روز ملی روسیه اعزام شد و پس از ۱۳۳ روز دریانوردی و عبور از بسیاری تنگه‌های مهم دنیا برای نخستین بار در تاریخ کشور و خاورمیانه بعد از طی حدود ۴۵ هزار کیلومتر مسافت در این بندر پهلو گرفت.

ناخدا یکم احسان نصیری افزود: جمهوری اسلای توانست جزو محدود کشورهایی باشد که اقیانوس بسیار وحشی شمالی را زیر چتر نفوذ خود داشته و با عبور از محدوده ۵۵ کشور و دور زدن قاره آفریقا از کنار بیشتر کشورهای اروپایی عبور کند.

وی بیان کرد: این سفر ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش، برگ زرینی بر تاریخ درخشان جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی ارتش به ثبت رساند.

نصیری اضافه کرد: نزدیک به ۱۰ سال پیش یکی از چشم اندازهای نیروی دریایی حضور در اقیانوس اطلس بود که وقتی این موضوع به استحضار رهبر معظم انقلاب رسید فرمودند "نگاه پلند پروازانه ای است اما روی آن کار کنید" و با نگاه راهبردی و تدابیر ایشان و تلاش سربازان نظام جمهوری اسلامی این رخداد مهم به منصه ظهور رسید و به این وسیله توانستیم صحنه نبرد برای آمریکایی‌ها را پیچیده‌تر کنیم.

وی ادامه داد: در ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ۴۰۰ نفر از کارکنان این نیرو که همگی دانش آموخته بعد از انقلاب اسلامی هستند، حضور داشتند و این نشان دهنده رشد و پویایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها