سایه قتل "‌خاشقچی" دست از سر "بن سلمان" بر نمی دارد

سایه قتل
يکشنبه 11 مهر 1400 - 08:48

جمال خاشقچی خبرنگار سعودی، سه سال پیش در حالی به دستور ولیعهد سعودی به طرز هولناکی ترور شد که تبعات آن هنوز ادامه دارد و سایه این قتل همچنان بر سر وی سنگینی می کند به طوری که در سالروز این واقعه تکان دهنده، کاربران شبکه های اجتماعی خواهان مجازات عاملان و مجریان این جنایت شده اند.

العالم داغهای مجازی

شماری از کاربران شبکه های اجتماعی در سومین سالروز ترور جمال خاشقچی خبرنگار سعودی هشتگ #خاشقچی و سالروز ترور خاشقچی را فعال کرده و خواهان یادآوری این واقعه جنایت بار و فراموش نشدن آن شدند.

یکی از کاربران نوشت: اقدام به ترور خاشقچی یک جنایت نیست بلکه چندین جنایت است که صورت گرفته و در سالروز ترور خاشقچی ، اذهان مردم بسیاری از آنها را مرورم می کند به ویژه دروغ گویی نظام حاکم عربستان که به شکلی کاملا آشکار و با وقاحت تمام بدون اینکه حتی ذره ای خجالت بکشند بارها آن را تکرار کردند و از نظامی که از ارتکاب چنین جنایاتی ابایی ندارد چه انتظاری می توان داشت ؟

دیگر کاربران نیز نوشتند سایه خاشقچی هنوز دنبال محمد بن سلمان ولی عهد سعودی است.

روزنامه واشنگتن پست نیز نوشت ترور جمال خاشقچی به دستور محمد بن سلمان ولی عهد سعودی بخشی از برنامه دولت برای خفه کردن منتقدان داخلی عربستان است و تاکنون این تسط ادامه دارد.

نامزد جمال خاشقچی نیز روز جمعه در پایبندی جو بایدن رئیس جمهوری امریکا به مجازات عربستان پس از گذشت سه سال از ارتکاب این جنایت ابراز تردید کرد و از دیدار جک سالیوان مشاور امنیت ملی امریکا با محمد بن سلمان ولی عهد سعودی و عامل قتل خاشقچی درست چند روز پیش از سالروز جنایت ابراز ناخرسندی کرد.

گفتنی است جمال خاشقچی دوم اکتبر 2018 برای تکمیل مراحل ازدواجش وارد کنسولگری عربستان دراستانبول شد اما هرگز از آن خارج نشد. تیم ترور عربستان آنجا منتظر وی بودند، پس از ورود او را خفه و بدنش را تکه تکه کردند به گونه ای که جسدش پیدا نشد.

همان زمان دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین امریکا از اهمیت موضوع کاست و گفت مساله مهم تر خرید سلاح های امریکایی توسط عربستان و دشمنی با ایران است اما بایدن همان زمان خواهان مجازات شدید عاملان و دستوردهندگان شد اما پس از رسیدن به قدرت هیچ اقدامی نکرده است.

پربیننده ترین خبرها