انفجار انتحاری در نزدیکی مرکز پلیس الانبار+ویدیو

يکشنبه 11 مهر 1400 - 14:28

گزارش های منتشر شده، از انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی مرکز پلیس در شهر الرمادی واقع در غرب عراق حکایت دارد.

العالم ـ عراق

یک منبع آگاه عراقی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «ناس» گفت که صدای انفجاری مهیب در خیابان ۱۰۰ واقع در شهر الرمادی مرکز استان الانبار به گوش رسید.

تصاویر منتشر شده از این انفجار، ستونی از دود غلیظ ناشی از آن را در آسمان نشان می‌دهد.

وی افزود: اطلاعات اولیه از انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده که در پارکینگی در مجاورت مرکز پلیس استان الانبار در الرمادی پارک شده بود، حکایت دارد.

لحظاتی پس از انتشار این خبر، پایگاه خبری «العهد» نوشت که دلیل این انفجار، خودرویی بمب‌گذاری شده بوده که یک انتحاری در حال رانندگی آن بود.

برخی منابع نیز اعلام کردند که این انفجار هیچ تلفاتی نداشت و تنها موجب زخمی شدن پنج شهروند عراقی شده است که همگی برای درمان به بیمارستان دولتی الرمادی انتقال یافتند.

سرلشکر ستاد «ناصر الغنام» فرماندهی عملیات الانبار در توضیح این اخبار، طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «السومریه» منتشر شد، اعلام کرد که تروریست‌ها ناامیدانه تلاش داشت تا یکی از ادارات پلیس الرمادی را هدف قرار دهد اما نیروهای قهرمان در پلیس الانبار، خودروی بمب‌گذاری شده را هدف قرار دادند و با منفجر کردن این خودرو، راننده آن نیز کشته شد و هیچ خسارت جانی و مالی به همراه نداشت.

به گزارش فارس، یک منبع آگاه امنیتی خاطرنشان کرده که نیروهای پلیس حاضر در ایست بازرسی نزدیک ورودی مرکز پلیس الانبار از راننده این خودرو بیش از یک بار خواستند که توقف کند اما وی توقف نکرد به همین دلیل به سوی خودرو تیراندازی شد که در نهایت موجب انفجار خودروی بمب‌گذاری شده مذکور و کشته شدن فرد انتحاری شد.

یک منبع آگاه پزشکی در بیمارستان آموزشی الرمادی اعلام کرد که پس از این انفجار؛ پنج مجروح از جمله سه نظامی و دو شهروند برای درمان به این بیمارستان انتقال یافته‌اند.

پربیننده ترین خبرها