صعود یزدانی و نخودی به یک چهارم نهایی مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان

صعود یزدانی و نخودی به یک چهارم نهایی مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان
يکشنبه 11 مهر 1400 - 15:17

«امیرمحمد یزدانی» و «محمد نخودی» آزادکاران وزن‌های ۶۵ و ۷۹ کیلوگرم به مرحله یک چهارم نهایی پیکارهای کشتی قهرمانی سال ۲۰۲۱ جهان در نروژ راه یافتند. پیش از این نیز «علیرضا سرلک» و «کامران قاسم‌پور» به دور بعد صعود کرده بودند.

العالم ـ ایران ـ ورزشی

مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان از ساعت ۱۲ روز یکشنبه به وقت ایران با برگزاری مسابقات مقدماتی اوزان ۵۷، ۶۵، ۷۹ و ۹۲ کیلوگرم آغاز شد و «علیرضا سرلک» در وزن ۵۷ کیلوگرم، «امیرمحمد یزدانی» در وزن ۶۵ کیلوگرم، «محمد نخودی» در وزن ۷۹ کیلوگرم و «کامران قاسم‌پور» در وزن ۹۲ کیلوگرم به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

در وزن ۶۵ کیلوگرم امیرمحمد یزدانی در دور اول با نتیجه ۱۰ بر صفر گابریل جاناتچ از اتریش را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۱۳ بر ۲ مقابل سباستین ریورا از پورتوریکو به برتری رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. یزدانی در این مرحله به مصاف کرزیستوف بینکوفسکی از لهستان می‌رود.

در وزن ۷۹ کیلوگرم نیز محمد نخودی در دور نخست با نتیجه ۱۱ بر صفر آرون کانوا از ایتالیا را از پیش رو برداشت. وی در دور دوم با نتیجه ۸ بر ۴ آرمان آواگایان از ارمنستان را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله به مصاف سیف‌الدین آلکما از فرانسه می‌رود.

در وزن ۵۷ کیلوگرم علیرضا سرلک پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۱۱ بر صفرجوزپه ویلارو از اکوادور را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در دور بعد به مصاف آریان تسیوترین از بلاروس می‌رود.

در وزن ۹۲ کیلوگرم کامران قاسم‌پور پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۷ بر صفر از سد آندریل ولاوسف از اوکراین گذشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در دور بعد به مصاف ایراکلی متسیتوری دارنده مدال برنز جهان از گرجستان می‌رود.

پربیننده ترین خبرها