نشست امارات و سوریه با محوریت همکاری‌های اقتصادی

نشست امارات و سوریه با محوریت همکاری‌های اقتصادی
دوشنبه 12 مهر 1400 - 12:06

وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه با همتای اماراتی خود در دبی دیدار و درباره مهم‌ترین موضوعات اقتصادی دارای اهتمام مشترک گفت‌وگو کرد.

العالم - سوریه - امارات

«محمد سامر الخلیل» وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه روز یکشنبه (دیروز) با «عبدالله طوق» همتای اماراتی خود در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی اکسپو دبی ۲۰۲۰ دیدار کرد.

در این دیدار دو طرف درباره احیای شورای بازرگانی سوریه و امارات با هدف بهبود تبادلات تجاری،سرمایه‌گذاری و همکاری در زمینه اقتصادی دو کشور توافق کردند.

الخلیل در این دیدار بر اهمیت روابط سوریه و امارات تأکید و توضیحاتی درباره جدیدترین قوانین در سوریه به خصوص قانون سرمایه‌گذاری جهت فراهم کردن فضای مناسب و جذاب سرمایه‌گذاری به ویژه در مرحله بازسازی سوریه و تشویق سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف، ارائه کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری سوریه (سانا)، در این دیدار بر اهمیت تنوع اقتصادی به منظور مصون نگه داشتن کشورها از خطرات تمرکز بر یک بخش و یا بخش‌های محدود که تهدیدی برای ثبات اقتصادی کشورهاست، تأکید شد.

وزیر اقتصاد سوریه همچنین برگزاری موفق نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ در شرایط و چالش‌های مواجه با ویروس کرونا را به امارات تبریک گفت.

وزیر امارات نیز بر آمادگی کشورش برای حمایت از سوریه از طریق انتقال تجربیات موفق در بخش اقتصادی تأکید کرد و استمرار دیدارها و سفرهای متقابل طرف‌های سوری و اماراتی را ضروری خواند.

فارس

پربیننده ترین خبرها