در گفتگو با العالم مطرح شد؛

چراغ سبز آمریکا برای احیای روابط کشورهای عربی با سوریه

چراغ سبز آمریکا برای احیای روابط کشورهای عربی با سوریه
چهارشنبه 14 مهر 1400 - 11:47

کارشناس روابط بین‌الملل در دمشق تأکید کرد که کشورهای عربی با احیای روابط‌شان با دمشق، تلاش می‌کنند موضع سختگیرانه آمریکا درخصوص جنگ سوریه را تعدیل کنند.

العالم- سوریه

"قاسم حدرج" در گفت‌وگوی ویژه با تلویزیون العالم اظهار داشت، تغییرات و تحولاتی که در روابط برخی کشورهای عربی و سوریه شاهد هستیم به خواست و اراده عربی یا آمریکا حاصل نشده، بلکه نتیجه جان‌فشانی و مقاومت سوری‌ها بوده است.

حدرج تصریح کرد، جنگ علیه سوریه اهداف بزرگی داشت ولی نتایج جنگ، همه اهداف و نیات را وارونه کرد و در راستای منافع آمریکا و اذناب منطقه‌ای آن نشده؛ و لذا این کشورها در مواضع‌شان درخصوص این جنگ تجدیدنظر کرده‌اند.

وی به چراغ سبز آمریکا برای کشورهای عربی جهت ازسرگیری روابط‌شان با دمشق اشاره کرد و گفت که به قول اندیشمند آمریکایی "هنری کیسنجر"، "هیچ جنگی بدون مصر و هیچ صلحی بدون سوریه نیست"، همانطور که سوریه ثابت کرده که اولویتی برای تمام منطقه عربی است.

این کارشناس سوری گفت: "آمریکا جنگ علیه سوریه را با هدف تقویت نفوذ خود در منطقه راه انداخت، ولی نتیجه این جنگ تقویت قدرت دشمنان واقعی آن- روسیه، چین و ایران- بود و لذا آمریکا برای کاستن از تبعات این جنگ، درصدد پایان دادن به آن است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها