پشت‌پرده آتش‌سوزی در اردوگاه "الهول" و انتقال داعشی‌ها به پایگاه آمریکایی در الحسکه

پشت‌پرده آتش‌سوزی در اردوگاه
چهارشنبه 14 مهر 1400 - 18:06

آتش‌سوزی گسترده‌ای، که دلایل آن تاکنون مشخص نشده، سه چادر در اردوگاه "الهول" در شرق استان الحسکه را در روز سه‌شنبه به کام خود کشید. قسد خانواده‌های عناصر گروه تروریستی داعش را در آن محبوس کرده است. همزمان با آن، آمریکا 50 زندانی را از بازداشتگاه "غویران" در شهرک الصناعه واقع در شهر الحسکه به پایگاه نظامیانش در شهر الشدادی واقع در جنوب استان الحسکه منتقل کرد.

العالم- کشکول

بدیهی است دولت آمریکا که در خروج از افغانستان تجعیل داشته و نتوانسته امورات خود را هماهنگ کند اما در سوریه تلاش می‌کند به هماهنگی بیشتر با داعش در این کشور استراتژی دست یابد و بدون شک، آمریکا این کار را با آن دسته از داعشی‌هایی خواهد کرد که به پایگاه خود در الحسکه منتقل کرده است.

در اردوگاه الهول بیش از 2525 خانواده داعشی و حدود 30 هزار آواره عراقی و 20 هزار آواره سوری زندگی می‌کنند. این چینش به خوبی نیات آمریکا را که برای اسکان دادن داعش در این کشور تلاش می‌کند، نشان می‌دهد درست همانندکی کاری با گروه القاعده در افغانستان کرد و سپس آن را به دیگر کشورها فرستاد.

آمریکا پیشتر در تغذیه داعش و تثبیت کنترل آن بر این منطقه شکست خورده و لذا، به بهانه مبارزه با این گروه تروریستی، پایگاه‌های نظامی‌اش را در برخی کشورها مستقر کرد. ولی امروز و بعد از تحمل خسارات و تلفات سنگین و طرد شدن از سوی ملت‌های منطقه، در تلاش برای خروج از این منطقه است ولی آمریکا بدون احیای داعش از آن خارج نمی‌شود. در غیر این‌صورت چه لزومی دارد که آمریکا آنها را در پایگاه‌های خودش آموزش دهد و به آنها واکسن کرونا تزریق کند؟! بی‌شک، هدف آمریکا از این سناریو تجزیه کردن منطقه و درگیر کردنِ دوباره آن به تروریسم و نیز آتش زدن منابع ثروتی آن و مخیر گذاشتن آن بین عادی‌سازی با صهیونیست‌ها و یا غرق شدن در تروریسم است.

کسی نمی‌تواند میان آتش‌سوزی در اردوگاه الهول و انتقال داعشی‌ها به پایگاه‌های نظامی آمریکا تفکیک کند؛ زیرا شبکه اجتماعی فیس‌بوک هرگونه خبر درباره اقدام آمریکا به انتقال داعشی‌ها در سوریه را حذف می‌کند و صفحات منتشر کننده این خبرها را می‌بندد. در حالی‌که این اخبار به نقل از منابع محلی که شاهد این عملیات انتقال بوده‌اند، نقل می‌شوند. با این تفاسیر می‌توان به این قطعیت رسید که مشکل آوارگان در سوریه و خانواده‌های داعشی و زندان‌های داعشی‌ها عنصر اصلی پروژه آمریکایی در منطقه است و حل و فصل آن در گروه خروج آمریکایی‌ها از این کشورها و پایان دادن به توطئه‌چینی است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها