تهدیدکننده امنیت جهانی کیست؟ برنامه هسته‌ای مسالمت‌آمیز ایران یا کلاهک‌های اتمی آمریکا و اسرائیل!

تهدیدکننده امنیت جهانی کیست؟ برنامه هسته‌ای مسالمت‌آمیز ایران یا کلاهک‌های اتمی آمریکا و اسرائیل!
چهارشنبه 14 مهر 1400 - 22:35

وزارت خارجه آمریکا، روز گذشته در بیانیه‌ای با اعلام اینکه این کشور در زرادخانه‌های خود 3750 کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد، تصریح کرد که افزایش شفافیت ذخایر اتمی کشورها برای تلاش‌های عدم اشاعه و خلع سلاح مهم است.

العالم- کشکول

تعداد کلاهک‌های هسته‌ای که وزارت خارجه آمریکا آن را اعلام کرده، بسیار کمتر از تعداد اعلام‌شده توسط موسسه تحقیقات صلح بین‌المللی استکهلم در ژانویه 2021 است. این موسسه تحقیقاتی در آن زمان اعلام کرد آمریکا 5550 کلاهک هسته‌ای دارد یعنی 1800 کلاهک بیشتر از رقم ادعایی این وزارتخانه.

آمریکا غالبا بر جهانیان منت می‌گذارد و می‌گوید که ذخایر هسته‌ای خود را کاهش داده است. آمریکا مدعی است که تعداد کلاهک‌های هسته‌ای خود را در زمان جنگ سرد با اتحاد جماهیر شوروی سابق در سال 1967 بالغ بر 31255 عدد بود به حدود 5000 کلاهک هسته‌ای کاهش داده است.

قدر مسلم آن است که آمریکا این تعداد زیاد از بمب‌های اتمی خود را به عنوان عامل بازدارنده‌ای در مقابل دیگر قدرت‌های هسته‌ای مانند روسیه و چین نگه نداشته، بلکه از این سلاح مخرب به عنوان تهدید حتی علیه یک کشور غیرهسته‌ای که مخالف استعمارگری ایالات متحده است، استفاده می‌کند تا سیاست و اراده خود را بر ملت‌ها و غارت ثروت‌های‌شان تحمیل کند.

تجربه تلخ ملت‌ها با آمریکا و سلاح هسته‌ای آن موید این واقعیت است که آمریکا این سلاح را فقط به عنوان عامل بازدارنده استفاده نمی‌کند و آمریکا تنها کشوری است که از سلاح هسته‌ای علیه یک کشور غیرهسته‌ای استفاده می‌کند نه برای یک بار بلکه دو بار که طی آن، صدها هزار نفر طی چند ثانیه کشته شدند.

لذا بعید نیست که آمریکا این سلاح را بار دیگر استفاده کند به‌ویژه که مداخله مستقیم در امور کشورها و جنگ‌هایش علیه ملت‌ها و کشورها از زمان جنگ جهانی دوم نه تنها متوقف نشده بلکه با حرص و طمع وصف‌نشدنی گرایش به جنگ‌افروزی دارد.

موضوع قابل توجه این است که این کشور اتمی که موشک‌ها و بمب‌های زیادی در اختیار دارد به عنوان اولین کشوری که از سلاح اتمی علیه غیرنظامیان استفاده کرد، در تاریخ ثبت شده است.

آمریکا امروز در کنار اسرائیل که بیش از 200 بمب اتمی دارد و معاهده ان‌پی‌تی را امضا نکرده است، کمپین شدیدی را برای محاصره ایران راه انداخته و ادعا می‌کنند به رغم اینکه برنامه هسته‌ای ایران مسالمت‌آمیز است و این کشور معاهده مذکور را امضا کرده و تاسیسات هسته‌ای آن تحت نظارت گسترده بازرسان آژانس انرژی اتمی است.

پربیننده ترین خبرها