مقام اسرائیلی: عمان کشور عربی بعدی است که وارد عادی سازی روابط می‌شود

مقام اسرائیلی: عمان کشور عربی بعدی است که وارد عادی سازی روابط می‌شود
پنج‌شنبه 15 مهر 1400 - 10:16

یکی از مسؤولان وزارت خارجه رژیم صهیونیستی مدعی شد که عمان احتمالا کشور عربی بعدی است که روابط خود را با این رژیم به حالت عادی درمی‌آورد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش i۲۴news، الیاف بنیامین، رئیس بخش امور خاورمیانه و روند صلح وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در گفت‌وگوی کوتاهی با رسانه‌های بین‌المللی ضمن تاکید بر اینکه این رژیم در گذشته هیئت رسمی در مسقط داشته که پس از توافقنامه‌های اسلو تشکیل شد، مدعی شد: عمان احتمالا کشور عربی بعدی است که روابط خود را با اسرائیل به حالت عادی درمی‌آورد.

بنیامین گفت: اسرائیل در پروژه همکاری هیدرولیکی با مشارکت عمان و اردن نیز شرکت می‌کند، عمان پس از استقبال از امضای توافقنامه‌های عادی‌سازی که در سال گذشته محقق شدند، به عنوان یکی از کشورهایی که احتمالا برای برقراری روابط دیپلماتیک با اسرائیل آمادگی‌ دارد، توصیف می‌شود.

این مسؤول اسرائیلی افزود: اسرائیل با تمامی کشورهای منطقه در خاورمیانه و شمال آفریقا گفت‌وگو کرد و همه آنها به ویژه عمان که ما به همکاری با آنها رسیدیم، باید زمان مناسب خود و چگونگی اجرای این مساله را مشخص کنند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی پس از دو دهه در سال ۲۰۱۸ به عنوان اولین مسؤول عالی رتبه اسرائیلی وارد مسقط شده و با سلطان قابوس بن سعید آل سعید، پادشاه فقید عمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

اما بدر البوسعیدی، وزیر خارجه عمان ژوئیه گذشته گفت: عمان تا زمانی که فلسطینی‌ها به کشورشان دست نیابند، (پس از امارات و بحرین) سومین کشور حوزه خلیج فارس برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل نخواهد بود.

یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی عصر سه‌شنبه گفت: اسرائیل به دنبال امضای توافقنامه‌هایی با برخی کشورها است که در حال حاضر نمی‌تواند نام آنها را افشا کند.

لاپید افزود: این کار با کمک آمریکا و دوستان ما در بحرین، مراکش و امارات که در ماه‌های اخیر سفارت‌های خود را در خاک آنها افتتاح کردیم، انجام می‌شود و مساله فلسطین هنوز در دستورکار سیاسی است.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها