اهالی شیخ جراح نیرنگ جدید اسرائیل را نمی پذیرند

اهالی شیخ جراح نیرنگ جدید اسرائیل را نمی پذیرند
سه شنبه 13 مهر 1400 - 14:22

یک دادگاه وابسته به رژیم اشغالگر اسرائیل به خانواده های فلسطینی ساکن در منطقه شیخ جراح در قدس اشغالی، پیشنهاد داد که به مدت 15 سال در منازل خود به عنوان "مستأجر" بمانند و این کار در چارچوب تلاش برای سوق دادن آن ها به سمت راه حل های موقت است که مشروعیت را از منازلشان بگیرد.

العالمفلسطین اشغالی

روزنامه صهیونیستی "یدیعوت احرونوت " نوشت: دادگاه عالی که بالاترین ارگان قضائی در رژیم اشغالگر است، راه حلی میانه را درباره تخلیه منطقه شیخ جراح از خانواده های عربی ارائه کرده است.

بر اساس پیشنهادی که به دو طرف (خانواده های فلسطینی و یک انجمن شهرک نشین) ارائه شده است، خانواده های فلسطینی به عنوان "مستاجران" تحت حمایت به مدت 15 سال یا تا زمانی که به راه حل دیگری دست یابند، به رسمیت شناخته می شوند.

دراین مدت، خانواده های فلسطینی که در منازل خود که به مصادره تهدید شده اند، اجاره بهایی به انجمن "نحلات شمعون" پرداخت خواهند کرد.

این انجمن، مدعی است که مالکیت زمینی که منازل بر روی آن ساخته شده، متعلق به آن است.

"سهاد عبداللطیف" فعالی که درمنطقه شیخ جراح ساکن است، دراولین واکنش به این تصمیم گفت: اهالی با این پیشنهاد دادگاه رژیم اشغالگر و همه راه حل های موقت مخالفند، اهالی به منازل و سرزمین خود پایبند هستند.

این در حالی است که "عارف حماد" سخنگوی اهالی شیخ جراح گفت: اهالی از جزئیات پیشنهادی که دادگاه ارائه کرده، مطلع نیستند و برای پی بردن به چند وچون این پیشنهاد به زمان نیاز دارند.

27 خانواده فلسطینی از سال 1956 در منازل خود که به مصادره تهدید شده، به موجب توافقی با دولت اردن ( که قبل از اشغال آن درسال 1967 از سوی رژیم اشغالگر بر کرانه باختری ازجمله شرق قدس حکومت می کرد، و آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (اونروا) سکونت دارند.

گروه های شهرک نشین وابسته به رژیم اشغالگر اسرائیل مدعی هستند که این منازل در سرزمینی که قبل از سال 1948 در مالکیت یهودیان بود، ساخته شده است و فلسطینی ها این مساله را رد می کنند و تاکید دارند که این اراضی متعلق به آنان است.

پربیننده ترین خبرها