پس از توصیه های ایران.. آیا باکو همچنان به دنبال رژیم صهیونیستی است؟

پس از توصیه های ایران.. آیا باکو همچنان به دنبال رژیم صهیونیستی است؟
پنج‌شنبه 15 مهر 1400 - 12:17

تهران به دولت آذربایجان توصیه کرد به منظور جلوگیری از تشدید بحران در جنوب قفقاز، نیروهای رژیم صهیونیستی را از خاک خود اخراج کند.

العالم - نظرکده

پژوهشگران مسائل منطقه ای و بین المللی بر این عقیده اند حضور آمریکا در این منطقه و توطئه های این کشور تمام کشورهایی را که در فهرست دشمنان واشنگتن هستند، هدف قرار داده است.

به اعتقاد این کارشناس حوادث جاری در مرزهای آذربایجان با تحریک آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی صورت می گیرند.

این کارشناسان همچنین فاش کرده اند که باکو هزینه گزافی را صرف خرید سلاح از رژیم اشغالگر قدس کرده است.

آنها می گویند هدف از این تحرکات، انحراف ایران از مسیر طرح های مهم و برنامه های اقتصادی کلان خود و تأثیر بر حضور روسیه در منطقه است.

این در حالی است که برخی کارشناسان دیگر می گویند که دولت آذربایجان، دولتی ضعیف است که با اجرای نقشه ها و طرح های مشکوک دیگر کشورها مخصوصا رژیم صهیونیستی، به حاکمیت و تمامیت ارضی خود ضربه می زند.

کارشناسان خاطرنشان می کنند که تهران به باکو درباره استفاده از خاک این کشور برای اجرای عملیات تروریستی در ایران و ترور شخصیت های ایرانی هشدار داده است.

آنها تأکید می کنند که ایران از انتقال شرکت های جاسوسی و تروریست ها از شمال سوریه به خاک آذربایجان اطلاع دارد و محل حضور آنها را به طور مستقیم هدف قرار خواهد داد.

کارشناسان مسائل استراتژیک به باکو هشدار داده اند که چنانچه توصیه های ایران را نادیده بگیرد، باید منتظر حوادث غیر قابل پیش بینی باشد زیرا ایران حضور تروریست ها و صهیونیست ها را در این منطقه برنمی تابد.

پربیننده ترین خبرها