کارشناس مسائل قفقاز در گفتگو با العالم:

با حمایت رژیم صهیونیستی؛ ترکیه و آذربایجان به دنبال تغییر مرزهای ایران- ارمنستان هستند

با حمایت رژیم صهیونیستی؛ ترکیه و آذربایجان به دنبال تغییر مرزهای ایران- ارمنستان هستند
چهارشنبه 14 مهر 1400 - 20:35

جمهوری آذربایجان با حمایت و تحریک رژیم صهیونیستی اقدام به تحرکات نظامی در مرزهای مشترک با ایران می‌کند تا به زعم خود، مرزها در جنوب قفقاز دچار تغییر شوند.

العالم- آسیا

"احمد کاظمی" کارشناس مسائل قفقاز در گفت‌وگویی ویژه با شبکه خبری العالم، اظهار داشت که باکو در یک دوره حساس گام‌هایی را برداشته است که شواهد و قراینی از تحرکات رژیم اسرائیل در آذربایجان حکایت دارد.

کاظمی افزود، اقدامی که باکو علیه حسینیه اهل بیت انجام داد در شرایطی که هیچ‌گونه گزارشی رسمی درباره ابتلا به ویروس کرونا در آذربایجان ثبت نشده است در چارچوب اقدامات ضد ایرانی به‌ویژه پس از جنگ قره‌باغ صورت گرفت.

این کارشناس سیاسی در ادامه تأکید کرد، حسینیه اهل بیت (ع) میزبان مردم آذربایجان بود و نقش چشمگیری در مقابله با خشونت و افراط‌گرایی داشت ولی تعطیلی آن در راستای حمایت از رژیم غاصب انجام شد.

به گفته احمد کاظمی، جمهوری آذربایجان و ترکیه با حمایت رژیم اسرائیل درصدد اقدام به عملیات نظامی هستند تا خط مرزی میان ایران و ارمنستان را تغییر دهند.

کاظمی در عین حال افزود، که این تحرکات مدتی است که انجام می‌شود؛ زیرا آذربایجان درصدد اجرای طرح رژیم اسرائیل است. لذا ایران در پاسخ، رزمایش نظامی در شمال غربی کشور برگزار کرد.

این کارشناس مسائل قفقاز افزود، ناراحتی "الهام علی‌اف" رئیس‌جمهور آذربایجان از رزمایش ایران موجه نبود به‌ویژه اینکه حمله پهپادهای اسرائیلی از خاک آذربایجان به تاسیسات هسته‌ای "نطنز" را انکار کرد. در حالی‌که تهران دلایلی قاطعی ارائه داده که تحرکات نظامی اسرائیل در آذربایجان را تایید می‌کند.

کاظمی همچنین گفت، مناطقی که پیشتر تحت کنترل ارمنستان بود، اینک تحت سیطره نه آذربایجان بلکه اسرائیل است.

این کارشناس سیاسی افزود، باکو و آنکارا می‌خواهند یک خط و کریدوری وهمی ایجاد کنند تا در تبادل انرژی و نفوذ سیاسی به بقیه کشورها از آن استفاده کنند.

پربیننده ترین خبرها