لبنانی ها با هشتگ "خوش آمدید" به استقبال وزیر خارجه ایران می روند

لبنانی ها با هشتگ
پنج‌شنبه 15 مهر 1400 - 19:52

در واکنش به رسیدن دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران به بیروت، امروز پنجشنبه هشتگ "خوش آمدید" در لبنان ترند شد.

العالم-داغ های مجازی

عبداللهیان شامگاه چهارشنبه در چارچوب سفرهای خود به تعدادی از پایتخت های منطقه ای و بین المللی برای بررسی پرونده های مهم و حساس، وارد لبنان شد.

وی روز دوشنبه گذشته طی کنفرانس خبری خود در مسکو، تاکید کرد که تشکیل کابینه در لبنان از مدت ها پیش خواسته ما است و از سفر خود به لبنان برای تبریک به مناسبت تشکیل این کابینه خبر داد.

وزیر خارجه ایران صبح امروز پنجشنبه با میشل عون رئیس جمهور لبنان، نبیه بری رئیس پارلمان، نجیب میقاتی نخست وزیر این کشور و عبدالله بوحبیب وزیر خارجه لبنان دیدار کرد.

به گزارش حسین عزالدین - خبرنگار العالم در بیروت - قرار است وزیر خارجه ایران با نمایندگان برخی جناح ها و نیروهای فلسطینی در سفارت ایران در بیروت نیز دیدارهایی داشته باشد.

عزالدین تاکید کرد که هنوز مشخص نیست امیرعبداللهیان در وزارت خارجه لبنان و در همراهی با همتای لبنانی خود کنفرانس خبری خواهد داشت یا ظهر جمعه سفر خود را با نشست خبری در سفارت ایران پایان خواهد داد.

وی در دیدارهای جداگانه خود با شخصیت های مذکور لبنان، بر حمایت قوی جمهوری اسلامی ایران از لبنان و آمادگی تهران برای کمک همه جانبه به این کشور تأکید کرد.

وزیر خارجه ایران در دیدار با رئیس جمهور لبنان گفت: لبنان می‌تواند همه سختی‌هایی را که با آن مواجه است پشت سر بگذارد، همانطور که ملت برادر لبنان از همه مراحل سختی که با آن مواجه بوده‌اند عبور کرده‌اند.

در این راستا الکساندر زاسپکین سفیر سابق روسیه در لبنان بیان داشت که نمادین بودن سفر وزیر خارجه ایران نشان دهنده هماهنگی میان دولت های مقصد او است که شامل روسیه، لبنان و سپس سوریه می شود.

کاربری به نام "المستشار قاسم حدرج" که در صفحه توییترش خود را وکیل، مشاور در امور روابط بین الملل و سردبیر تارنمای خبری سنا نیوز معرفی کرده نوشت:

ایران کشوری است که 4 تن از دیپلمات هایش در لبنان ربوده شده اند.
ایران کشوری است که سفارت آن در لبنان بمب گذاری شد و نیروهای آن به شهادت رسیدند.
ایران بیشترین مشارکت را در بازسازی لبنان داشت.
ایران بزرگ ترین نقش را در آزادسازی لبنان از دست صهیونیست ها و تروریست ها داشت.
ایران به لبنان سوخت می فرستد و همه نوع حمایتی از این کشور می کند.
قلب ما مملو از عشق و وفاداری به ایران است.

کاربر دیگری با نام "بنت الارض" در توییتر نوشت:"عهد و پیمان فرزندان ولایت فقیه هستند".

" Jasmine" نیز در حساب کاربری خود خطاب به وزیر خارجه ایران نوشت:" به لبنان خوش آمدی، سرزمین شرافت و بزرگی".

در آخر ویدئوی بخشی از اجرای سرود «ای ایران ای مرز پر گهر» به زبان عربی توسط جوانان لبنانی تقدیم شما می شود که توسط حساب کاربری "زاده فروردین" در توییتر بارگذاری شده است:

کلیپ

پربیننده ترین خبرها