شورای امنیت سازمان ملل حمله تروریستی قندوز افغانستان را محکوم کرد

شورای امنیت سازمان ملل حمله تروریستی قندوز افغانستان را محکوم کرد
يکشنبه 18 مهر 1400 - 12:31

شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه‌ای، حمله تروریستی به مسجدی در قندوز افغانستان را محکوم و بر مبارزه همه‌جانبه با تروریسم تاکید کرد.

العالم ـ آسیا

در بیانیه شورای امنیت سازمان ملل متحد آمده است: اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد در قوی‌ترین شکل، حمله تروریستی ددمنشانه و بزدلانه در قندوز افغانستان را محکوم می‌کنند.

این بیانیه می‌افزاید: این حمله که داعش آن را برعهده گرفت، بیش از ۱۵۰ کشته و زخمی برجای گذاشت. این حمله در مسجد گذار سیدآباد رخ داد که در پی حملات دیگر علیه نهادهای مذهبی در افغانستان بود.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد، صمیمی‌ترین مراتب تاثر و تسلیت خود را به خانواده‌های قربانیان ابراز داشتند و بهبودی هرچه سریع‌تر مجروحان این حادثه را آرزو کردند.

کشورهای عضو شورای امنیت تاکید کردند که تروریسم به هر شکل و مرامی، یکی از خطرناکترین تهدیدها علیه صلح و امنیت بین‌المللی است.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد بر لزوم پاسخگو کردن عاملان، سازمان‌دهندگان، تامین‌کنندگان مالی و حامیان این نوع اقدامات تروریستی جنایتکارانه و سپردن آنها به دست عدالت، تاکید کردند.

آنها از همه کشورها خواستند مطابق تعهداتشان تحت قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های مرتبط شورای امنیت، فعالانه با همه مقامات مرتبط، در این زمینه همکاری کنند.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد تکرار کردند که هر اقدام تروریسم، فارغ از انگیزه، مکان، زمان و عاملان ارتکاب آن، جنایی و توجیه‌ناشدنی است.

آنها از همه کشورها خواستند مطابق تعهداتشان تحت منشور ملل متحد و دیگر تعهدات بین‌المللی همچون قانون بین‌المللی حقوق بشر، پناهندگان و انسان دوستانه با همه اقدامات تروریستی که صلح و امنیت بین‌المللی را تهدید می‌کند، مبارزه کنند.

حمله‌ انتحاری داعش به مسجد شیعیان سیدآباد در قندوز افغانستان ظهر روز جمعه هنگام اقامه نماز جمعه صورت گرفت، که تا کنون به شهادت ۱۵۰ نفر و زخمی شدن ۲۰۰ نفر منجر شده است.

پربیننده ترین خبرها