پیام هسته ای مرکل به ایران از تل آویو / درخواست برلین از تهران برای بازگشت به مذاکرات

پیام هسته ای مرکل به ایران از تل آویو / درخواست برلین از تهران برای بازگشت به مذاکرات
يکشنبه 18 مهر 1400 - 13:55

رسانه های منطقه گزارش کرده اند که صدراعظم آلمان در سفر به تل‌آویو و در دیدارش با نخست وزیر رژیم صهیونیستی، از قصد اروپا برای ارسال پیامی به تهران برای بازگشت سریع به میز مذاکره صحبت کرده است.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش الشرق الاوسط، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان گفته که می‌خواهیم پیامی غیر قابل انکار به ایران ارسال کنیم که باید سریعا به میز مذاکره بازگردد.

مرکل ادعاهای مقام های غربی را در ارتباط با فعالیت‌های صلح آمیز هسته ای ایران تکرار کرده و مدعی شده "فعالیت های غنی‌سازی ایران نشان می‌دهد که هر اقدامی برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای باید انجام شود."

خبرنگار خبرگزاری روتیرز در توئیتی به نقل از مرکل نوشته، هم‌اینک ما در هفته‌های سرنوشت‌سازی در خصوص آینده توافق هسته ای با ایران قرار داریم.

آنگلا مرکل که روزهای پایانی مسوولیت خود در مقام صدراعظمی آلمان را پشت سر می‌گذارد، در آخرین سفر رسمی‌اش، به سرزمین‌های اشغالی رفته است. او شنبه شب وارد تل‌آویو شد و امروز - یکشنبه - با نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار داشت.

گفته شده، برنامه هسته‌ای ایران از محورهای اصلی گفت و گوی دو طرف بوده است.

به گزارش ایرنا، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان روز پنجشنبه ۱۵ مهرماه در یک کنفرانس خبری در بیروت گفت که «پیام‌های شفاهی آمریکا و ادعا های بدون عمل سه کشور اروپایی» برای بازگشت ایران به مذاکرات ملاک نیست و تنها در صورت انجام تعهدات از طرف آنها، تهران نیز به تعهدات خود در چارچوب توافق هسته ای موسوم به برجام باز خواهد گشت.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم در این نشست مدعی شد پذیرش ایران هسته‌ای از سوی جهان تهدیدی برای صلح بین‌المللی به شمار می‌رود.

پربیننده ترین خبرها