یک کشته و 15 مجروح در جریان تیراندازی درمینه‌سوتای آمریکا

یک کشته و 15 مجروح در جریان تیراندازی درمینه‌سوتای آمریکا
يکشنبه 18 مهر 1400 - 19:00

رسانه‌ها از تیراندازی در یک مشروب فروشی در ایالت مینه سوتای آمریکا و کشته شدن یک تن و جراحت چند تن دیگر خبر دادند.

العالم - آمریکا

به گزارش منابع خبری، پلیس منطقه «سنت پاول» در ایالت مینه‌سوتا اعلام کرد که این حادثه بامداد یکشنبه به وقت محلی در یک مشروب فروشی شلوغ رخ داد و طی آن ۱۴ تن مجروح و یک تن کشته شدند. فرد کشته شده در این ماجرا یک زن جوان بود. پلیس اعلام کرده که مجروحان این حادثه بلافاصله به بیمارستان انتقال یافتند. پلیس در تحقیقات اولیه خود اعلام کرده که چند ضارب در این حادثه حضور داشتند. این سی و دومین حادثه از این نوع در منطقه سنت پاول در سال ۲۰۲۱ است.

مینه‌سوتا ایالتی است در شمال آمریکا ،دوازدهمین ایالت پهناور و بیست و دومین ایالت پرجمعیت این کشور است.

بر اساس گزارش پلیس فدرال آمریکا، شهرهای کوچک آمریکا که تعداد ساکنان آن بین ۱۰ هزار تا ۲۵ هزار نفر بوده، با افزایش بیشتر آمار جنایت قتل همراه بوده است. البته برخی گزارش‌ها اعلام کرده‌اند که با وجود افزایش شمار جنایت قتل در آمریکا، باز هم آمارهای قتل در این کشور بسیار کمتر از آمارهایی است که در اوایل دهه ۹۰ قرن گذشته است و همچنان جنایت قتل در واشنگتن، نیویورک و شیکاگو بسیار کمتر از آماری است که ۳۰ سال پیش به ثبت رسیده است.

خشونت مسلحانه بخصوص تیراندازی‌های کور، چالش ادامه‌دار پیش روی دولتمردان آمریکا است. بسیاری از کارشناسان آزادی حمل سلاح را یکی از دلایل این بحران می‌دانند.

مقایسه آمارهای خشونت با سلاح میان آمریکا و کشورهای دیگر جهان ایالات متحده را کشوری کاملاً استثنایی نشان می‌دهد: در این کشور نرخ وقوع تیراندازی‌های خشونت‌بار از هر کشور دیگر در دنیا بیشتر است؛ با آنکه آمریکا حدود ۵ درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهند نزدیک به ۳۱ درصد از کسانی که مرتکب کشتارهای جمعی با سلاح می‌شوند را در خود جای داده است.

علاوه بر این، آمارهای مرکز تحقیقات کنگره آمریکا نشان می‌دهد آمریکایی‌ها صاحب حدود نیمی از (۴۸٪) از کل ۶۵۰ میلیون قبضه سلاح غیرنظامی موجود در سراسر دنیا هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها