اعتراضات گسترده در تونس به اقدامات رئیس‌جمهور

اعتراضات گسترده در تونس به اقدامات رئیس‌جمهور
دوشنبه 19 مهر 1400 - 09:10

هزاران تونسی‌ در اعتراض به رئیس‌جمهور این کشور تظاهرات کردند.

العالم - تونس

به گزارش العالم به نقل از رویترز، هزاران نفر از شهروندان تونس در اعتراض به اقدامات قیس سعید، رئیس جمهور تونس که تقریبا تمام قدرت را در این کشور در دست گرفته است، به خیابان‌‌های پایتخت آمدند.

این تظاهرات یک هفته پس از تظاهرات چند هزار نفری هواداران رئیس‌جمهور انجام شد، امری که به نگرانی‌ها درباره پیامدهای شکاف روزافزون سیاسی در تونس دامن زده است.

بر اساس گزارش‌ها، نیروهای پلیس حضور پرتعدادی در خیابان‌های مرکزی پایتخت داشتند، اما با این حال جز چند موردی که معترضان بطری‌های پلاستیکی پرتاب کردند، درگیری خاصی رخ نداد.

خالد حیونی، وزیر کشور تونس، تاکید کرد پلیس با معترضان از هر دو طیف به یکسان رفتار می‌کند. او اظهار داشت: «پلیس تونس در خدمت کل جمهور است و در هیچ منازعه سیاسی دخالت نمی‌کند.»

قیس سعید تابستان امسال نخست وزیر تونس را برکنار کرد، پارلمان را به حالت تعلیق درآورد و امور اجرایی کشور را در دست گرفت، اقدامی که مخالفان از آن به عنوان کودتا نام می‌برند. او ماه گذشته نیز بسیاری از موارد تصریح شده در قانون اساسی را لغو کرد و گفت که کمیته‌ای را برای اصلاح قانون اساسی تعیین می‌کند و این مدت نیز می‌تواند با استفاده از فرامین ویژه حکمرانی کند.

پربیننده ترین خبرها