بحران نان و سوخت، مصر را ناآرام کرد

بحران نان و سوخت، مصر را ناآرام کرد
دوشنبه 19 مهر 1400 - 18:20

خشم عمومی در اعتراض به افزایش قیمت سوخت برای دومین بار در سال جاری توسط دولت، مصر را فراگرفت؛ این در حالی است که دولت سعی این افزایش قیمت را به عنوان یک دستاورد نشان دهد.

العالم - داغ های مجازی

در همین راستا کاربران توییتر در مصر با ایجاد هشتگ "#حد_شاف_تنميه" (کسی توسعه این مدلی دیده!؟)، این اقدام دولت را به باد تمسخر گرفتند.

کاربران گفتند افزایش قیمت سوخت و کالاهای اساسی، زندگی اقشار کم درآمد را به خطر می اندازد. آنها از دولت خواستند قبل از اجرای این طرح، آن را بررسی کند.

برخی دیگر از کاربران با انتقاد از دولت سیسی، آن را حکومت نظامیان دانستند که با مشت آهنین، بر کشور حکومت می کنند.

علی المصیلحی، وزیر بودجه مصر پیشتر گفته بود افزایش قیمت نان به نفع مردم است. وی تأکید کرده بود که قیمت نان نمی تواند به مدت 33 سال، 5 "قروش" باقی بماند. این وزارت خانه در این باره تحقیق کرده است و سناریوهای مختلفی را درباره قیمت جدید، در نظر گرفته است.

دولت مصر صبح جمعه گذشته قیمت سوخت را بالا برد.

مدتی قبل، عبد الفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر اعلام کرده بود که دولت قصد دارد قیمت نان را افزایش دهد. وی گفته بود که وقت آن رسیده است که قیمت نان افزایش یابد. نمی شود قیمت یک قرص نان برابر با یک عدد سیگار باشد.

نان یارانه ای در مصر به کسانی که کوپن دارند تعلق می گیرد و سهم هر فرد، 5 قرص نان در روز است.

طبق آمار رسمی وزارت بودجه مصر – که در مه گذشته منتشر شد – 71.5 میلیون مصری در این کشور با 100 میلیون نفر جمعیت از کوپن نان استفاده می کنند.

پربیننده ترین خبرها