خشم کاربران مصری از راه اندازی پرواز مستقیم به تل آویو

خشم کاربران مصری از راه اندازی پرواز مستقیم به تل آویو
جمعه 2 مهر 1400 - 21:57

شرکت هواپیمایی "مصر للطیران" برای نخستین بار فرودگاه بن گوریون تل آویو را در فهرست سفرهای خود به نقاط مختلف جهان قرار داد.

العالم ـ مصر

این خبر خشم کاربران شبکه های اجتماعی را برانگیخت. آنها با اعلام مخالفت خود با سازش، تاکید کردند که تمام تلاشهای دولت های سازشکار با شکست روبرو خواهد شد و مساله فلسطین همچنان مساله نخست مسلمانان و عرب ها باقی خواهد ماند.

این اقدام بی سابقه فقط پس از گذشت چند روز از سفر نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی به مصر و دیدار با عبدالفتاح سیسی رییس جمهور مصر صورت گرفت. رسانه های مصری چندان توجهی به این سفر نشان ندادند؛ اما رسانه های اسراییلی به تمام جزییات آن پرداختند؛ بنت تمام جزییات این سفر از لحظه ورود به شرم الشیخ و بازگشت از آن و ماهیت گفتگوها را در توییتر منتشر کرد.

شبکه اسراییلی "کان" نوشت: شرکت هواپیمایی مصر للطیران برای نخستین بار پس از چندین دهه، پروازهای مستقیم به فرودگاه بن گوریون در تل آویو راه اندازی خواهد کرد.

قرار است که این هواپیماها حامل پرچم مصر باشند و این برخلاف پروازهای تل آویو به شرم الشیخ و قاهره است که توسط شرکت کوچک سینا للطیران انجام می شد.

از زمان امضای توافق کمپ دیوید میان قاهره و تل آویو، شرکت هواپیمایی سینا که هواپیماهایش حامل پرچم مصر نیستند، فقط با استفاده از دو هواپیمای اختصاصی مسئولیت پروازهای قاهره به تل آویو را به عهده می گرفت بدون آنکه این مقصد در سایت الکترونیکی شرکت سینا درج شود.

مردم مصر در فضای مجازی با تاکید بر اینکه مرحله آتی در روابط مصر و "اسراییل" مرحله سازش علنی خواهد بود؛ اظهار داشتند که سازش با رژیم صهیونیستی یک خیانت است.

"غاده امام" در توییتر نوشت: برای نخستین بار "مصر للطیران" فرودگاه بن گوریون را در فهرست سفرهای خود درج می کند... علت این اقدام چیست؟ آیا مرحله جدیدی از سازش آغاز شده است؟ و آیا مصری ها این صلح جدید را خواهند پذیرفت؟

کاربری به نام "مظلوم" با لحنی تمسخرآمیز توییت کرد: ما اینک یک خانواده هستیم. هرکسی که بخواهد می تواند به اسراییل سفر کند. شرکت مصر للطیران فرودگاه بن گوریون را در فهرست سفرهای خود درج کرد. هزینه بلیت رفت و برگشت 6 هزار دلار است.

"Asma elboraee" نوشت: هدف از این عادی سازی آن است که رژیم صهیونیستی به یک دوست و برادر تبدیل شود. پس ارتش با سلاح هایی که خریداری می کند، به جنگ چه کسی خواهد رفت؟

عبدالجواد توییت کرد: آیا این بدان معناست که ما صهیونیستها را در خیابان های مصر خواهیم دید؟ پس به نسل های آتی و کسانی که در این راه جان خود را از دست دادند، چه بگوییم؟

پربیننده ترین خبرها