دولت جدید تونس سوگند یاد کرد

دولت جدید تونس سوگند یاد کرد
دوشنبه 19 مهر 1400 - 13:46

دولت جدید تونس به نخست‌وزیری «نجلاء بودن» امروز در برابر رئیس جمهور این کشور سوگند یاد کرد.

العالم _ تونس

«نجلاء بودن» نخست‌وزیر دولت جدید تونس امروز دوشنبه ترکیب کابینه خود را اعلام کرد و پس از آن اعضای کابینه در برابر «قیس سعیّد» رئیس جمهور این کشور در کاخ قرطاج سوگند یاد کردند.

خانم بودن تأکید کرد که اولویت کابینه او بازگرداندن اعتماد شهروندان به دولت و احیای امید در میان شهروندان نسبت به آینده و زندگی بهتر است.

بودن افزود که برای احیای اعتماد جامعه جهانی به دولت تونس تلاش خواهد کرد و شایستگی و تجربه اساس تحقق اهداف دولت است.

بنابر این گزارش، «عثمان الجرندی» به عنوان وزیر خارجه تونس در منصب خود ابقا شد و «توفیق شرق الدین» به عنوان وزیر کشور و «عماد ممیش» به عنوان وزیر دفاع منصوب شدند.

اعضای کابینه جدید ۲۵ نفر است که نُه نفر آن‌ها از زنان می‌باشند که از جمله آن‌ها «لیلی جفال» وزیر دادگستری، «سارة زعفرانی» وزیر مسکن و «لیل الشیخاوی» وزیر محیط زیست است.

قیس سعیّد رئیس جمهور تونس نیز در سخنانی در این مراسم گفت که برای آغاز گفت‌وگوی ملی حقیقی در آینده نزدیک تلاش خواهیم کرد.

وی افزود که تمامی پرونده‌ها را بررسی خواهند کرد و بزرگ‌ترین چالش پیش‌رو نیز نجات کشور از چنگ کمین‌کنندگان در داخل و خارج است.

سعید با اشاره به اینکه برخی‌ها برای برهم زدن روابط ما با فرانسه تلاش می‌کنند، گفت: «هرگز دخالت‌های بیگانه و اعمال فشار بر تصمیمات ما را نمی‌پذیریم».

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها