طالبان: سه‌شنبه با نمایندگان اتحادیه اروپا دیدار می‌کنیم

طالبان: سه‌شنبه با نمایندگان اتحادیه اروپا دیدار می‌کنیم
دوشنبه 19 مهر 1400 - 22:05

وزیر خارجه طالبان روز دوشنبه در سخنانی گفت که طالبان خواستار روابط خوب با تمامی همسایگان بوده و سه‌شنبه نیز دیداری با نمایندگان اتحادیه اروپا برگزار خواهد شد.

العالم - آسیا

«امیر خان متقی» وزیر خارجه طالبان روز دوشنبه گفت که در کابینه جدید، تمام افغانستان از نعمت صلح برخوردار شده است.

وی که در یک اندیشکده در دوحه،‌ پایتخت قطر صحبت می‌کرد، افزود: «هیئتی از طالبان روز سه‌شنبه با نمایندگان اتحادیه اروپا در دوحه دیدار خواهند کرد».

متقی اضافه کرد: «ما دیدارهای مثبتی با نمایندگان دیگر کشورها داشته و فردا نیز با نمایندگان اتحادیه اروپا دیدار می‌کنیم».

وزیر خارجه طالبان گفت: «به کابینه‌ای مستقل بدون مداخله هیچگونه دولت خارجی دست یافته‌ایم و ما در امور هیچ کشوری مداخله نمی‌کنیم و از دیگران نیز انتظار اقدام مشابه را داریم».

وی اضافه کرد: «ما خواستار روابطی متوازن با تمامی کشورها و همچنین روابط خوب با همسایگانمان هستیم».

امیر خان متقی در ادامه گفت که طالبان خواستار روابط مثبت با اتحادیه اروپا بوده و نمیخواهد که مهاجران افغانستانی باری بر دوش این اتحادیه باشند.

وزیر خارجه طالبان تاکید کرد که اقدام دیگر کشورها برای دیکته کردن خواسته‌های خود بر افغانستان راه به جایی نخواهد برد.

مذاکرات میان آمریکا و طالبان روز شنبه در دوحه آغاز شد و دو روز ادامه یافت و این اولین دیدار هیأت‌های طالبان و آمریکا پس از سقوط کابل بود. پیشتر، آمریکا گفته بود که به کمک‌های بشردوستانه‌ خود ادامه می‌دهد، اما این کار از طریق حکومت سرپرست طالبان صورت نخواهد گرفت.

روز شنبه، تلویزیون الجزیره مستقر در قطر به نقل از سرپرست وزارت خارجه افغانستان گفت که نمایندگان طالبان از طرف آمریکایی خواسته‌اند تا ممنوعیت ذخایر بانک مرکزی افغانستان را لغو کند.

امیر خان متقی همچنین گفت واشنگتن واکسن‌ کرونا به افغان‌ها ارائه می‌دهد و دو طرف درباره باز شدن صفحه جدید بین دو کشور بحث کردند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها