توافق طالبان و آمریکا برای ارسال کمک به افغانستان

توافق طالبان و آمریکا برای ارسال کمک به افغانستان
دوشنبه 19 مهر 1400 - 09:41

بنا بر اعلام طالبان، آمریکا با اعطای کمک‌های انسان‌دوستانه به افغانستان موافقت کرد.

العالم - آسیا

به گزارش العالم به نقل از رویترز،مقام‌های طالبان اعلام کرده‌اند که مذاکرات با طرف آمریکایی در دوحه، «به‌خوبی پیش رفت» و در جریان آن واشنگتن با اعطای کمک‌های بشردوستانه به افغانستان موافقت کرد ولی در عین حال تأکید کرد که نباید این مسأله را با به رسمیت شناختن طالبان مرتبط کرد.

این اظهارات مقامات طالبان در پایان دور نخست مذاکرات آنها با ایالات متحده پس از خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان درحالی بیان شده است. که واشینگتن تاکنون درباره این مذاکرات توضیح نداده است.

به گفته رهبران طالبان، درجریان این مذاکرات که در دوحه، پایتخت قطر، انجام گرفت و «به‌خوبی پیش رفت» واشینگتن پس از موافقت با کمک‌های انسان‌دوستانه تاکید کرده است که واشنگتن در عین حال که تصمیم به ادامه این کمکها دارد اما نباید این مسئله را با به رسمیت شناختن طالبان پیوند زد .

ایالات متحده پیش از این تصریح کرده بود که این مذاکرات به هیچ وجه مقدمه‌ای برای به رسمیت شناختن طالبان که با سرنگونی دولت مورد حمایت واشینگتن، زمام امور را در افغانستان در دست گرفته است ، نخواهد بود

سهیل شاهین، سخنگوی سیاسی طالبان، همچنین گفت وزیر خارجه موقت حکومت طالبان در طول این مذاکرات به ایالات متحده اطمینان داد که طالبان خود را متعهد به این امر می‌داند که به گروه‌های افراط‌گرا اجازه ندهد تا از خاک افغانستان برای حمله به کشورهای دیگر استفاده کنند.

این درحالی است که طالبان پیش‌تر بحث همکاری با واشینگتن بر سر مهار گروه تروریستی داعش در افغانستان را رد کرده بود.

پربیننده ترین خبرها