عقب نشینی پمپئو از گزینه‌های نسنجیده در قبال ایران

عقب نشینی پمپئو از گزینه‌های نسنجیده در قبال ایران
چهارشنبه 21 مهر 1400 - 12:48

وزیر امور خارجه جنگ طلب دولت سابق آمریکا در گفتگو با روزنامه اسرائیلی جروزالم پست با طرح این ادعا که مماشات آمریکا با ایران می تواند اسرائیل را ترغیب به حمله به ایران کند، گفت دست زدن به اقدام نظامی، به نفع هیچ طرفی نیست.

العالم - آمریکا

جروزالم پست به نقل از مایک پمپئو نوشت که اقدام نظامی «به سود هیچ کس نیست».

وی در باره برجام هم اظهار نظر کرد و بار دیگر از خروج آمریکا از این توافق و سیاست فشار حداکثری دولت ترامپ علیه ایران حمایت کرد و مدعی شد که واشنگتن با این اقدام خود توانست جلوی دسترسی ایران به منابع و تهدید کشورهای منطقه را بگیرد.

پمپئو همچنین با اشاره عملیات تروریستی آمریکا در عراق و به شهادت رساندن سردار سلیمانی ، برای توجیه این اقدام تروریستی و ضدانسانی، ادعا کرد که این اقدام نشان دهنده اراده آمریکا در حفاظت از منافع خود در سراسر جهان بود.

وی مدعی شد که اگر ترامپ یکی دو سال دیگر بر سر کار می‌بود، همکاری میان تل‌آویو و واشنگتن جلوی پیشرفت‌های هسته‌ای ایران را می‌گرفت.

وزیر امور خارجه پیشین آمریکا همچنین در سخنانی در حمایت از جنایات و اشغالگری های تل آویو، با رد اشغالگری رژیم صهیونیستی آن را «دروغ یهود ستیزانه» و حمایت آمریکا از رژیم اشغالگر قدس را بیانگر «میهن‌پرستی آمریکایی» دانست.

به گزارش ایرنا، وی در عین حال که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی را مرد صلح ندانست، مدعی شد که به نفع فلسطینیان است که با اسرائیل وارد گفت‌وگو شوند. وی افزود: مسائل پیچیده‌ای وجود دارد ولی شما نمی‌توانید هنگامی که اوضاع به کامتان نیست با ترغیب مردمتان به انتفاضه آنها را حل کنید.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد احتمال عادی‌سازی روابط تل‌آویو و ریاض این گونه ادعا کرد که چندین کشور اسرائیل را به رسمیت خواهند شناخت.

پربیننده ترین خبرها