بیانیه اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی در محکومیت هتک حرمت قبرستان مسلمانان در قدس

بیانیه اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی در محکومیت هتک حرمت قبرستان مسلمانان در قدس
چهارشنبه 21 مهر 1400 - 11:58

اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌های جداگانه حضور رئیس فیفا در افتتاحیه موزه رژیم صهیونیستی را که روی قبرستان فلسطینیان ساخته شده است، محکوم کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

به نقل از سایت معا، اتحادیه عرب حضور جیانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) در افتتاحیه موزه التسامح در جریان سفرش به اراضی اشغالی را محکوم کرد.

این اتحادیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، این موزه به زور روی قبرستان اسلامی و باستانی مامن الله در قدس که قدمت آن به قرن ۱۱ برمی گردد، ساخته شده است.

در این بیانیه آمده است که حضور رئیس فیفا در این مراسم نقض اساسنامه فیفا و سیاسی کاری غیر قابل قبول بوده و جانبداری آشکار از رژیم صهیونیستی علیه فلسطین را نشان می دهد.

براساس این بیانیه، تصمیم تشکیلات خودگردان فلسطین مبنی بر عدم استقبال از رئیس فیفا بیانگر خشم این نهاد از رفتار اینفانتینو است که احساسات فلسطینیان را جریحه دار کرده است.

فدراسیون فوتبال فلسطین پیش از این اعلام کرد، به دلیل حضور اینفانتینو در مراسم افتتاحیه موزه التسامح، از استقبال از وی معذور است چرا که این اقدام رئیس فیفا با ارزش ها و اصول مندرج در اساسنامه فدراسیون بین المللی فوتبال مغایرت داشته و نقض آشکار قوانین بین المللی است.

سازمان همکاری اسلامی نیز هتک حرمت گورستان های اسلامی در قدس را محکوم و این اقدام را تحریک احساسات مسلمانان دانست.

این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد، هتک حرمت گورستان های اسلامی و نبش قبر مسلمانان در راستای سیاست های رژیم صهیونیستی علیه قدس، مردم، مقدسات، هویت اسلامی و تمدنی این شهر است.

روز یکشنبه بولدوزرهای رژیم صهیونیستی بخش هایی از گورستان الیوسفیه چسبیده به مسجدالاقصی را از سمت شرق کنده و آن را مسطح کردند. رژیم صهیونیستی این اقدام را در حالی انجام می دهد که فلسطین بارها نسبت به تلاش های رژیم صهیونیستی برای یهودی سازی قدس، نابودی آثار عربی، اسلامی و مسیحی آن هشدار داده است.

سازمان همکاری اسلامی همچنین مشارکت رئیس فیفا در افتتاحیه موزه التسامح را محکوم کرده و آن را با ارزش های ورزشی و اساسنامه فدراسیون بین المللی فوتبال مغایر دانست.

مامن الله از قدیمی ترین گورستان های قدس و از وسیع ترین آنهاست که در غرب این شهر واقع شده و رژیم صهیونیستی مراکز گردشگری و ساختمان هایی مانند موزه التسامح را روی بخش هایی از آن ساخته است.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها