پایان رایزنی باقری و مورا در تهران/ ادامه رایزنی ها در بروکسل

پایان رایزنی باقری و مورا در تهران/ ادامه رایزنی ها در بروکسل
پنج‌شنبه 22 مهر 1400 - 19:11

رایزنی علی باقری و انریکه مورا در تهران پایان یافت و مقرر شد رایزنی ها در روزهای آینده در بروکسل ادامه یابد.

العالم - ایران

«انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که برای رایزنی درباره روابط دوجانبه، موضوعات منطقه‌ای از جمله تحولات در افغانستان و یمن و نیز مذاکرات برای لغو تحریم‌های ظالمانه به تهران سفر کرده است، امروز (پنجشنبه) با علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان در این ملاقات، با تاکید بر این که ایران همواره ثابت کره که یک بازیگر مسئول در عرصه بین‌المللی است، در حالی که رفتار طرف مقابل نشان می‌دهد که با مسئولیت پذیری فاصله معناداری دارد، تصریح کرد: هر طرف که مسئولیت پذیری بیشتری از خود نشان دهد، به میز مذاکره نزدیکتر است.

باقری با اشاره به این که برای ایران دستیابی به نتایج ملموس موضوعیت دارد، تصریح کرد: ایران برای مذاکرات جدی که نتیجه آن توافق عملی و نه توافق کاغذی باشد، همواره آماده است.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه با اشاره به این موضوع که تردید جدی در مورد اراده واقعی آمریکا برای انجام تعهداتش وجود دارد، از بی عملی طرف های اروپایی در اجرای تعهدات خود ذیل برجام انتقاد و بر ضرورت مسؤولیت پذیری آنها تاکید کرد.

انریکه مورا نیز ضمن تشریح مسئولیت خود به عنوان هماهنگ کننده اتحادیه اروپا، بر آمادگی خود به منظور همکاری با کشورمان و سایر طرف ها در جهت ادامه مذاکرات برای دستیابی به نتیجه ای که مورد پذیرش همه طرف ها باشد، تاکید کرد.

در پایان مقرر شد رایزنی های دو طرف در خصوص موضوعات مورد علاقه طرفین در روزهای آینده در بروکسل ادامه یابد.

«انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در رأس هیأتی به تهران سفر کرده، ظهر امروز (پنجشنبه) با حضور در محل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با «علی باقری» معاون سیاسی وزارت امور خارجه دیدار کرد و به گفت‌وگو نشست.

مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله روابط ایران و اتحادیه اروپایی، موضوع افغانستان و نیز مذاکرات برای برداشتن تحریم‌های ظالمانه از جمله دستورکارهای این نشست عنوان شده بود.

پربیننده ترین خبرها