مقاومت هرگز خواستار جنگ داخلی در لبنان نیست

پنج‌شنبه 22 مهر 1400 - 20:14

کارشناس لبنانی گفت که مقاومت و هواداران آن خواستار فتنه جدید یا جنگ داخلی در لبنان نیستند.

العالم – لبنان

حسن شقیر در گفت وگو با العالم افزود: مردم لبنان همواره از فتنه و جنگ گریزان بوده اند و هر وقت در آشوبها، راهها قطع می شد یا به خودروها حمله می شد، مردم منضبط بودند و فقط به وحدت کشور و جلوگیری از فتنه به ویژه فتنه مذهبی اندیشیدند.

وی ادامه داد: خونهایی که ریخته شد نشان داد باندهایی از جنایتکاران و تک تیراندازان ماهر، مردم بی گناه را از ناحیه گردن و سر هدف قرار دادند و به قتل رساندند.

شقیر یادآور شد که تظاهرات مردمی مسالمت آمیز بود و فقط تظاهرکنندگان خواستار تحقق عدالت در پرونده انفجار بندر بیروت بودند که برای همه مردم لبنان حائز اهمیت است.

به گزارش خبرنگار العالم، امروز در نزدیکی منطقه «الطیونه» تظاهراتی علیه قاضی «طارق البیطار» [قاضی پرونده بندر بیروت] صورت گرفت، شمار زیادی از اعضای سندیکاها و وکلا با تجمع در برابر کاخ دادگستری، علیه قاضی البیطار تظاهرات کردند، طرف های ناشناس به طرف آنان تیراندازی کردند.

در نتیجه تیراندازی های صورت گرفته، 6 نفر کشته و 60 نفر زخمی شدند، ارتش در منطقه درگیری، به صورت گسترده مستقر شد، تیراندازی در این منطقه بیش از یک ساعت ادامه یافت، افراد مسلح مستقر در پشت بام ساختمان‌ها مردم را نشانه می گرفتند.

صدای انفجار راکت نیز در این منطقه شنیده شد و منطقه به صحنه جنگ تبدیل شد، در منطقه عین الرماله لبنان حزب «القوات اللبنانيه» -- به ریاست سمیع جعجع -- مستقر هستند، نیروهای انتظامی و کماندوهای ارتش در اطراف کاخ دادگستری مستقر شدند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها