واکنش کاربران لبنانی به حادثه تیراندازی در بیروت

واکنش کاربران لبنانی به حادثه تیراندازی در بیروت
پنج‌شنبه 22 مهر 1400 - 22:22

هشتگ های «كمائن الفتنة» -- کمین های فتنه -- و «الدم برقبتك يا بيطار» -- خون به گردنت است ای بیطار -- توسط کاربران شبکه های اجتماعی لبنان در اعتراض به تیراندازی امروز به تظاهرکنندگان منتشر شد.

العالم – داغ‌های مجازی

امروز در نزدیکی منطقه «الطیونه» تظاهراتی علیه قاضی «طارق البیطار» [قاضی پرونده بندر بیروت] صورت گرفت، شمار زیادی از اعضای سندیکاها و وکلا با تجمع در برابر کاخ دادگستری، علیه قاضی البیطار تظاهرات کردند، طرف های ناشناس به طرف آنان تیراندازی کردند.

در نتیجه تیراندازی های صورت گرفته، 6 نفر کشته و 60 نفر زخمی شدند، ارتش در منطقه درگیری، به صورت گسترده مستقر شد، تیراندازی در این منطقه بیش از یک ساعت ادامه یافت، افراد مسلح مستقر در پشت بام ساختمان‌ها مردم را نشانه می گرفتند.

صدای انفجار راکت نیز در این منطقه شنیده شد و منطقه به صحنه جنگ تبدیل شد، در منطقه عین الرماله لبنان حزب «القوات اللبنانيه» -- به ریاست سمیع جعجع -- مستقر هستند، نیروهای انتظامی و کماندوهای ارتش در اطراف کاخ دادگستری مستقر شدند.

واکنش شماری از کاربران به حادثه امروز بیروت را در ادامه مشاهده می کنید:

کاربر لبنانی با شناسه «hawraa yassin» توئیت کرد: نیروهای لبنانی-صهیونیستی رسماً در الطیونه کمین کردند که منجر به شهادت و زخمی شدن عده ای شد.

کاربری دیگر با عنوان «Kawsar@e.m» توئیت کرد: ای جعجع مثل همیشه تظاهرات مسالمت آمیز را سرکوب کردی و علیه تظاهرکنندگان کمین گذاشتی و تیراندازی کردی تا مردم کشته و زخمی شوند، چرا؟! تنها به این دلیل که با منافع سیاسی تو مخالفت کردند؟ آیا این آزادی بیانی است که ادعایش را داری؟

علی شعیب، کاربر لبنانی توئیت کرد: هر چیزی را انتطار داشتیم، جز کمین نیروهای خیانتکار علیه تظاهرکنندگان غیرنظامی، جعجع هنوز از خون سیر نشده است.

سهیل دیاب، کاربر لبنانی نوشت: شهادت و مجروحیت تظاهرکنندگان مسالمت جو به ضرب گلوله تک تیراندازها از منطقه عین الرمانه که یک حزب به آن سیطره دارد و افراد مسلح آن با نگهبان و گشتی همواره در آنجا حضور دارند.
جای آن دارد که این اشخاص با سرعت از سوی ارتش محاصره شوند و جلوی فتنه و خرابکاری که ماموریتش به آنان سپرده شده است، گرفته شود.

کاربری با اسم «الملتفی المقاوم» نوشت: معاون [حزب] «القوات لبنانی» به کمین از پیش طراحی شده اعتراف کرد.

کاربر دیگری با شناسه بتول به اشاره به یکی از کشته شده های تیراندازی امروز لبنان نوشت: شخصی را که دشمن در حلب نتوانست به شهادت برساند دستان آمریکا در لبنان به شهادت رساند.

نعنوع نوشت: درصورتیکه طارق البیطار ذره ای شرف داشت، باید به احترام خون شهدا و مجروحان استعفا می داد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها