پنتاگون به بازماندگان قربانیان حمله پهپادی آمریکا در کابل وعده غرامت داد

پنتاگون به بازماندگان قربانیان حمله پهپادی آمریکا در کابل وعده غرامت داد
شنبه 24 مهر 1400 - 14:32

سخنگوی پنتاگون وعده داد به بازماندگان قربانیان حمله پهپادی اخیر آمریکا در کابل غرامت پرداخت می‌کند و حاضر است آن‌ها را به آمریکا منتقل کند.

العالم - آمریکا

وزارت دفاع آمریکا روز جمعه به بازماندگان قربانیان حمله پهپادی آمریکا در کابل وعده پرداخت غرامت داد.

به نوشته وبگاه شبکه «اسکای نیوز»، «جان کربی» سخنگوی پنتاگون در نشستی خبری اذعان کرد ده نفری که در این حمله پهپادی جان باختند، تهدیدی برای آمریکایی‌ها محسوب نمی‌شدند و هم‌دست گروه تروریستی داعش خراسان نیز نبودند.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در ادامه گفت، دولت این کشور مبلغی را به‌عنوان غرامت برای خانواده‌های این قربانیان پرداخت خواهد کرد.

با این حال کربی جزئیاتی درباره مبلغ این غرامت ارائه نکرد اما گفت آمریکا حاضر است بازماندگان این حمله پهپادی را در فهرست افغان‌هایی قرار دهد که قرار است در آمریکا اسکان داده شوند.

اندکی پس از حمله انتحاری به فرودگاه کابل که به کشته شدن سیزده نظامی آمریکایی و ده‌ها شهروند افغان منجر شد، آمریکا با انجام حمله‌ای پهپادی در این شهر، مدعی شد برنامه تروریست‌های داعش برای بمب‌گذاری را خنثی کرده است.

مصاحبه‌ها و کلیپ‌های ویدئویی جمع‌آوری شده نیویورک‌تایمز نشان داده که حمله پهپاد ریپر آمریکا به یک سدان سفیدرنگ در ۲۹ آگوست (هفتم شهریورماه) که ارتش آمریکا مدعی بود حامل مواد منفجره است و یک تهدید قریب‌الوقوع برای فرودگاه کابل محسوب می‌شد، منجر به کشته شدن امدادگری شد که هیچ‌گونه وابستگی و ارتباطی با داعش نداشت.

در نهایت پنتاگون اعتراف کرد که حمله پهپادی آمریکا در کابل در ۲۹ آگوست (۷ شهریور) یکی از کارمندان امداد و ۹ نفر از اعضای خانواده وی را کشته است.

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا نیز فقط به عذرخواهی در این زمینه اکتفا کرد و گفت: «تلاش می‌کنیم از این اشتباه وحشتناک درس بگیریم».

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها