روسیه اسلحه مبارزه با پهپادها را رونمایی کرد+ عکس

روسیه اسلحه مبارزه با پهپادها را رونمایی کرد+ عکس
شنبه 24 مهر 1400 - 15:55

یک شرکت روسی به نام "لابوراتوریا پ پ ش" تفنگ رادیو الکترونیکی LPD-801 را برای مبارزه با هواپیماهای بدون سرنشین ساخته است.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش اسپوتنیک، این تفنگ الکترونیکی برای خاموش کردن و از کار انداختن کانال های کنترل هواپیماهای بدون سرنشین در نمایشگاه بین المللی سلاح ها و محصولات برای شکار (ORELEXPO-2021) عرضه شده است.

​تفنگ LPD-801 توسط متخصصان شرکت "لابوراتوریا پ پ ش" ساخته است. وزن این دستگاه 3.5 کیلوگرم است که همطراز تفنگ کلاشینکف است. طراحی این تفنگ جنگ الکترونیک نیز شبیه سلاح های سنتی است. از جمله آنتن دستگاه به شکل لوله ساخته شده و یک باتری قابل تعویض در محل خشاب آن قرار دارد.

ویژگی های LPD-801 امکان مقابله با هواپیماهای بدون سرنشین را در فاصله حداکثر 1.5 کیلومتر فراهم می کند. این دستگاه به گونه ای طراحی شده است که کانال های کنترل و هدایت هواپیماهای بدون سرنشین را مختل کند. به گفته سازنده، تعدادی از تفنگ های LPD-801 توسط امارات متحده عربی خریداری شده است.

پیش از این هواپیمای بدون سرنشین انتحاری Fedai kamikaze در ترکیه رونمایی شده بود. این پهپاد عنصری از سیستم دفاع در برابر حملات هواپیماهای بدون سرنشین خواهد شد و می تواند در شعاع 40 متری، هواپیماهای بدون سرنشین دشمن را مورد اصابت قرار دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها