واکنش شورای امنیت سازمان ملل به انفجار در مسجد قندهار

واکنش شورای امنیت سازمان ملل به انفجار در مسجد قندهار
شنبه 24 مهر 1400 - 16:10

شورای امنیت سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای انفجار تروریستی در یکی از مساجد قندهار را به شدیدترین لحن محکوم کرد و محاکمه عوامل و حامیان آن را خواستار شد.

العالم - جهان اسلام

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز شنبه حمله تروریستی به مسجدی در قندهار را محکوم کرد.

به نوشته وبگاه سازمان ملل متحد، «مارتین کیمانی» رئیس دوره‌ای شورای امنیت در بیانیه‌ای نوشت، کشورهای عضو این نهاد «حمله تروریستی هولناک در مسجد فاطمیه قندهار افغانستان در تاریخ پانزدهم اکتبر (۲۳ مهر) را با شدیدترین لحن محکوم می‌کند».

در این بیانیه آمده است: «کشورهای عضو شورای امنیت تسلیت و همدردی عمیق خود را به خانواده‌های قربانیان بیان داشته و بهبودی هر چه سریع‌تر مجروحان را آرزو دارد».

این بیانیه می‌افزاید، کشورهای عضو، «تأکید دارند که تروریسم با هر شکل و نمودی، یکی از جدی‌ترین تهدیدات علیه صلح و ثبات جهانی است».

کیمانی می‌نویسد: «کشورهای عضو شورای امنیت بر لزوم پاسخگو قرار دادن مجرمان، سازمان‌دهندگان، تأمین کنندگان و حامیان این اقدامات شنیع تروریستی و محاکمه آن‌ها تأکید دارد. آن‌ها از تمامی کشورها می‌خواهند طبق تعهدات خود ذیل قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های مربوطه در سازمان ملل، به‌طور فعالانه با تمام اختیارات خود در این زمینه تلاش کنند».

ظهر دیروز در نتیجه حمله تروریستی به مسجد فاطمیه واقع در ناحیه اول قندهار در جنوب افغانستان ده‌ها تن از شیعیان این ولایت شهید و مجروح شدند. منابع امنیتی در افغانستان اعلام کردند در نتیجه وقوع ۳ انفجار پیاپی در هنگام برگزاری نماز جمعه امروز (۲۳ مهر) ۳۳ تن شهید و ۷۴ تن دیگر مجروح شدند.

در همین حال برخی منابع خبری از شهادت ۴۱ تن در این انفجار گزارش داده‌اند. گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله به مسجد قندهار را بر عهده گرفت.

جمعه هفته گذشته نیز در نتیجه انفجاری در مسجد قندوز واقع در شمال افغانستان ۴۳ تن شهید و بیش از ۱۰۰ تن مجروح شدند.

این انفجارها در حالی صورت می‌گیرد که پیش از این طالبان اعلام کرده بود داعش تهدیدی در افغانستان نیست.

پربیننده ترین خبرها