افسر سیاهپوست آمریکایی در پی افشای خشونت پلیس تهدید به برکناری شد

افسر سیاهپوست آمریکایی در پی افشای خشونت پلیس تهدید به برکناری شد
شنبه 24 مهر 1400 - 17:59

مامور سیاهپوست ۳۳ ساله پلیس لوئیزیانای آمریکا، به علت پیگیری قتل یک شهروند این کشور در سال ۲۰۱۹ بر اثر خشونت پلیس و انتقاد آشکار از این رخداد، به برکناری از شغل خود تهدید شد.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش تارنمای اینسایدر، کارل کاوالیر مامور سیاهپوست ۳۳ ساله پلیس لوئیزیانای آمریکا، در پی کشته شدن رونالد گرین به دست ماموران پلیس و تلاش مقام ها برای سرپوش گذاشتن بر این جنایت، در پی چند ماه تحقیق در این باره، در یک رشته مصاحبه از آن انتقاد کرده بود.

روزنامه واشنگتن پست نوشته که اداره پلیس ایالتی، کاوالیر را به رفتار متناقض و نامنتاسب با نظامی گری متهم کرده است. بر اساس مدارکی که کاوالیر در اختیار این روزنامه قرار داده، مقام های پلیس لوئیزیانا چند روز پیش برای برکناری کاوالیر که از هفت سال پیش عضو این سازمان بوده، به اتهام رفتار متناقض با مقام افسری، سخن گفتن علنی در باره این حادثه و نقض سیاست های سازمان پلیس اقدام کرده اند.

بر اساس دادخواستی که خانواده گرین به مقام های قضایی تسلیم کرده اند، مقام های ایالتی ابتدا به این خانواده گفته بودند که گرین در حادثه رانندگی کشته شده که به گفته کاوالیر، پوششی برای پنهان کردن حادثه قتل این شهروند آمریکایی بوده است. اما در تصاویر این حادثه که در ماه مه انتشار یافت، ضرب و شتم گرین با دستان بسته توسط نیروهای پلیس، دیده می شود.
کاوالیر چند روز پیش در دادخواستی علیه اداره پلیس، ادعا کرد که از هنگام پیگیری این رخداد، در معرض اذیت و آزار دائم و هدفمند مقام های ارشد قرار گرفته است. او اکنون به علت استفاده از نام مستعار برای انتشار یک کتاب تخیلی در باره مبارزه یک افسر سیاهپوست پلیس با نژادپرستی، از کار، معلق شده است. کاوالیر به واشنگتن پست گفته است که قصد فرجام خواهی از تهدید برکناری و همچنین تعلیق کنونی خود را دارد.

سخنگوی پلیس ایالتی لوئیزیانا به واشنگتن پست گفته که روند تنبیه اداری انضباطی کاوالیر هنوز نهایی و تاکنون برکنار نشده است.

اکنون در پی انتشار تصاویری در باره رفتار پلیس، تحقیقات فدرال در باره عملکرد پلیس ایالتی لوئیریانا جریان دارد. وزارت دادگستری این تحقیق را به موضوع بررسی جلوگیری سرپرستان و افسران مافوق از اجرای عدالت، گسترش داده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها