جزئیات عملیات موفق «ربیع النصر» در یمن/ از آزادسازی مناطق استراتژیک در "شبوه" و "مارب" تا تلفات سنگین مزدوران متجاوز سعودی

جزئیات عملیات موفق «ربیع النصر» در یمن/ از آزادسازی مناطق استراتژیک در
يکشنبه 25 مهر 1400 - 15:47

سخنگوی نیروهای مسلح یمن جزئیات عملیات «ربیع النصر» در دو استان استراتژیک «شبوه» و «مأرب» و آزادسازی 3200 کیلومتر مربع دیگر از خاک یمن را تشریح کرد.

العالم _ یمن

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن دربیانیه ای از انجام عملیات موفق «ربیع النصر» (بهار پیروزی) در دو استان «مأرب» و «شبوه» و تحقق کلیه اهداف مورد نظر خبر داد.

وی تاکید کرد که نیروهای مسلح یمن طی عملیات موفق ربیع النصر که در دو استان مذکور انجام شد، شهرستان‌های «عسیلان»، «بیحان» و «عین» را در استان شبوه و شهرستان‌های «العبدیة» و «حریب» و بخش‌هایی از دو شهرستان «الجوبة» و «جبل مراد» در استان مأرب را آزاد کنند.

وی با اشاره به کشته و زخمی و اسیر شدن صدها مزدور ائتلاف سعودی طی این عملیات، افزود: مساحت کل مناطق آزاد شده طی عملیات ربیع النصر، به ۳۲۰۰ کیلومتر مربع می‌رسد.

این بیانیه از نقش پررنگ قبائل مارب و شبوه و موضع مسئولانه اهالی این دو استان نسبت به وطن و مردم خود علیه متجاوزان و اشغالگران قدردانی کرد.

وی خاطرنشان کرد: در این عملیات صدها نیروی مزدور ائتلاف سعودی از جمله شماری از تروریست‌های القاعده و داعش کشته، زخمی و اسیر شدند و میزان زیادی از تجهیزات و تسلیحات نظامی آن‌ها به غنیمت گرفته شد.

این بیانیه از مزدوران شهر مارب خواست با ترک جنگ صفوف خود را از متجاوزان و اشغالگران جدا کنند تا مقدمه ای باشد برای بررسی وضعیت آنان در دوره اتی .

سخنگوی نیروهای مسلح یمن بر ادامه اقدام نیروها در انجام وظیفه جهادی خود تا پایان تجاوز و محاصره و تحقق آزادی مردم و استقلال کشور تاکید کرد.

یحیی سریع نیز در پایان خاطرنشان کرد: جزئیات بیشتر از عملیات ربیع النصر در روزهای اتی اعلام خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها