تشدید بحران دیپلماتیک بین فرانسه و الجزایر

تشدید بحران دیپلماتیک بین فرانسه و الجزایر
دوشنبه 26 مهر 1400 - 14:52

در سایه تنش بین الجزایر و فرانسه به دلیل اظهارات امانوئل مکرون، نخست وزیر فرانسه درباره ذهنیت فرانسه از الجزایر – که در روزنامه لوموند انتشار یافت – کاربران الجزایری توییتر هشتگ (فرانسه دشمن همیشگی الجزایر) را ایجاد کردند.

العالم - داغ های مجازی

کاربران با ایجاد این هشتگ تأکید کردند که فرانسه اکنون، عصاره وحشی گری صلیبی علیه اسلام است و کشوری است که با غرات دیگران و تبدیل آنها به برده زندگی می کند.

برخی کاربران گفتند که مبارزه با فرانسه و تحریم کالاهای صنعتی، فرهنگی، سیاسی و تبلیغاتی آنها وظیفه هر مسلمانی است. آنها با استفاده از این فرصت، کشتار 17 اکتبر 1961 را یادآوری کرده و گفتند که تا وقتی که فرانسه به جنایات خود طی 132 سال اشغال این کشور اعتراف و عدرخواهی نکند و بابت این جنایات غرامت پرداخت نکند، ملت الجزایر ساکت نمی نشیند.

در 17 اکتبر 1961 نیروهای فرانسوی در پاریس تظاهرات 60 هزار نفر را که خواستار استقلال بودند، به خاک و خون کشیدند. در این روز 1500 الجزایری به ضرب گلوله کشته شده یا در رودخانه سن غرق شدند. 800 نفر نیز مفقود شده و هزاران نفر بازداشت شدند.

کاربران دیگر گفتند اگر فرانسه می خواهد حسن نیت نشان دهد باید حدود 24 تریلیون یورو به عنوان غرامت حملات نظامی قبل از اشغال و غرامت قربانیان آزمایش های هسته ای به الجزایر پرداخت کند. و 110 تن طلا و نقره و فلزات ارزشمندی را که از الجزایر به یغما برده است، بازگرداند.

پربیننده ترین خبرها